نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 17:31

اثرگذاری منفی جاده‌های اردبیل در روان مردم

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل گفت: تصادفات منجر به فوت در جاده‌های اردبیل اثرگذاری منفی روحی روانی دارد و از طرفی صدمات مالی جبران ناپذیری بر جای می گذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالله طباطبایی ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان حمل و نقل، رانندگان و راهداران نمونه استان اظهار کرد: تصادفات منجر به فوت در جاده‌های اردبیل اثرگذاری منفی روحی روانی دارد و از طرفی صدمات مالی جبران ناپذیری بر جای می‌گذارد.

وی با انتقاد از وضعیت جاده‌ای استان به تصادفات منجر به فوت در استان افزود: متأسفانه در طول سال جاری شاهد ۱۱ مورد تصادف منجر به فوت در استان بودیم که موجب تألم، ناراحتی و غم و اندوه بسیار شهروندان شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل با بیان اینکه نمی‌توان به راحتی از کشته‌سازی جاده‌ها چشم پوشی کرد، گفت: نیاز است راهداری با تمام توان نسبت به رفع نقاط حادثه خیز جاده‌های استان و گسترش بزرگراه‌ها به ویژه در شمال استان اهتمام ویژه داشته باشد.

طباطبایی ادامه داد: یکی از مهمترین کارکردهای حمل و نقل رونق بخشیدن به اقتصاد از طریق جابجایی و انتقال محصولات و تولیدات کارخانه‌ها و مجتمع‌های تولیدی است تا محصولات تحت هر شرایطی در زمان مناسب به مقصد برسد و مانعی نیز برای ایجاد وقفه و توقف تولید پیش نیاید.

وی به ایجاد شرایطی برای روان سازی حمل و نقل در کشور اشاره کرد و افزود: باید اتحادیه‌ها و دستگاه‌های مسئول با نیاز سنجی رانندگان جاده‌ای تسهیلات لازم برای رفع مشکلات آنان را فراهم سازند تا آنان نیز بتوانند با فراغت خیال بیشتر و با دلگرمی زیاد در این عرصه مشغول به فعالیت باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 925112

مهمترین اخبار ایران و جهان: