نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 15:46

عبور از سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده نیارمند اراده ملی

بندرعباس - عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: عبور از سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده نیارمند اراده ملی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد کناری‌نژاد اظهار کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده تشکیل شده در بخش‌های مختلف شهر، یکی از جدیدترین معضلات بندرعباس است.

وی با اشاره به اینکه تنها با اراده ملی و استفاده از توانی فراتر از شهرداری امکان برون رفت از این مهلکه وجود دارد، بیان کرد: شهرداری و شوراهای ادوار شهر بندرعباس هرکدام به نوبه خود در این مسیر گام برداشته و در حال حاضر نیز این شورا در صدد کمک به احیای این بافت‌ها است، ولی تمام این اقدامات، کافی نیست و باید به فکر چاره‌ای اساسی در این ارتباط باشیم.

کناری‌نژاد از تصویب لایحه مهلت اقدام به منظور تملک و اخذ سند مالکیت عرصه‌های تصرف شده متعلق به شهرداری در صحن علنی این شورا خبر داد و افزود: در این مصوبه سعی شده مشوق‌های خوبی برای شهروندان در راستای احیای بافت‌های فرسوده و سنددار شدن اراضی فاقد سند مالکیت لحاظ شود که در همین راستا، نرخ‌گذاری مورد نظر بر اساس مصوبه شورای قبل در سال ۱۳۹۹ لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: متقاضیان درخواست صدور سند مالکیت در این عرصه‌ها می‌توانند جهت پیگیری موضوع، به شهرداری مراجعه کنند.

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: مصوبه مورد نظر مربوط به محلات طلابند، آیت‌الله غفاری، سید کامل و کوی ملت است که تسهیلات ویژه‌ای نیز، در رابطه با اخذ پروانه‌های ساختمانی دریافت خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922612

مهمترین اخبار ایران و جهان: