نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 20:09

خدمات مشاوره‌ای ناجا خراسان شمالی به ۵ هزار نفر

بجنورد- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از ارائه خدمات مشاوره‌ای به ۵ هزار نفر از شهروندان طی سال جاری خبر داد و گفت: ۸۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به دوایر مددکاری، به صلح انجامید.

سرهنگ سجاد نامور در گفتگو با مهر اظهار کرد: واحدهای مددکاری و مشاوره کلانتری‌ها علاوه بر کاهش بار پرونده‌های قضائی نقش انکارناپذیری در کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی دارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی ادامه داد: در مرکز مشاوره آرامش و واحدهای مددکاری کلانتری‌های سطح استان از مشاوران باتجربه و خصوصاً مجرب استفاده‌شده است.

وی افزود: امروزه حضور مشاور و مددکار پلیس به جهت جنبه‌های پیشگیری از جرایم در جامعه کاملاً احساس می‌شود.

سرهنگ نامور بابیان اینکه کارشناسان و مددکاران ناجا در مرکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان از فروردین‌ماه سال جاری تا پایان آذرماه به ۵ هزار و ۷ نفر از شهروندان مشاوره ارائه داده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه ۸۷ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به دوایر مددکاری کلانتری‌های استان به مصالحه ختم شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در پایان بابیان اینکه در این مدت هزار و ۹۶۵ پرونده به دوایر مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده است، گفت: هزار و ۷۲۴ پرونده از کل پرونده‌های ارجاع شده به مددکاری کلانتری‌ها به صلح و سازش ختم شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 933756

مهمترین اخبار ایران و جهان: