نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 17:40

آغاز فعالیت هلیکوپتر نجات جمعیت هلال احمر مرکزی از فردا

اراک- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از ارائه خدمات امدادی به بیش از ۶ هزار نفر در استان خبر داد و گفت: فعالیت هلیکوپتر نجات از فردا آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شهرجردی ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح و راه اندازی مجمع خیرین استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای دی ماه سال جاری و همزمان با آغاز برودت هوا و برف و کولاک در استان مرکزی، بیش از ۱۷۰ نیروی عملیاتی در ۱۳ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه سیار امداد زمستانه و یک پایگاه کوهستان به صورت شبانه روزی آماده‌باش هستند و تاکنون به ۳۴۴ هموطن خدمت‌رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره خدمات‌رسانی امدادی هلال احمر استان به بیش از ۶ هزار نفر در قالب ۶۵۲ تیم عملیاتی و دو هزار و ۴۰۰ نیروی عملیاتی افزود: این خدمات در ۵۰۴ مأموریت امداد و نجات ارائه شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه نذر آب در استان کرمان نیز ۸۰۰ بسته معیشتی و بیش از ۱۰۰ منبع آب و ده‌ها میلیون کمک نقدی دارویی ارسال شده و ۴۵ پزشک متخصص به دورترین نقاط استان کرمان اعزام شدند.

شهرجردی با اشاره به خدمات ارائه شده در هفته بر آستان آفتاب در خمین بیان کرد: پزشکان هلال احمر در هفته فرهنگی خمین ۱۵۰۰ ویزیت انجام دادند و مقادیری دارو نیز به ارزش ۲۳۹ میلیون تومان توزیع شد.

وی افزود: فردا هلیکوپتر نجات جمعیت هلال احمر از استانداری به سمت فرودگاه حرکت می‌کند و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خاطر نشان کرد: انجمن خیرین کشوری تأسیس شده و استان مرکزی نیز افتخار دارد با قدرت این کار را آغاز کند و تلاش بر این است این مجمع پیش از پایان سال در ۴ شهرستان استان تشکیل شود و در باقی شهرستان‌ها در سال آینده راه اندازی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 991112

مهمترین اخبار ایران و جهان: