نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 15:10

رویکرد وزارت بهداشت برقراری عدالت و تعالی در نظام سلامت کشور است

تبریز- معاون درمان وزیر بهداشت گفت: رویکرد وزارت بهداشت برقراری عدالت و تعالی در نظام سلامت است تا عادلانه در کشور خدمت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کریمی ظهر روز سه‌شنبه در آیین افتتاح سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس و ام آر آی ۱.۵ تسلا اظهار کرد: رویکرد وزارت بهداشت برقراری عدالت و تعالی در نظام سلامت است که بتوانیم به شهرهایی که به دلیل محرومیت جا مانده‌اند، خدمت کنیم و در مراکزی چون تبریز که قطب پزشکی کشور است، پیشرفت اساسی ایجاد شود و به هیچ عنوان در یک سطح نمانده و جهش علمی داشته باشند.

وی ادامه داد: دو دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی با با اعتباری بالغ بر دو میلیارد دلار و سرمایه گذاری خیرین و وزارت بهداشت در بیمارستان مردانی آذر نصب می‌شوند اما دو میلیارد دلار که برای تبریز چیزی نیست و هر تجهیزاتی که نیاز داشته باشید، ما حمایت می‌کنیم چراکه نیروی انسانی متخصص و مجرب و بیمارهای بسیاری دارید و حتما باید حمایت شوید و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهداشت و درمان تبریز و کشور را ارتقاء دهیم.

وی افزود: در طول یک سال گذشته در بحث بهداشت و درمان، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است؛ اکنون که ویروس کرونا در شرق و غرب عالم می‌تازد و فوتی‌های بسیاری دارد، شرایط خوبی در کشور ما حاکم است که ناشی از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسنی است که روزانه تزریق می‌کردیم.

کریمی گفت: ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت به بیمارستان‌های کشور تزریق شد و بیش از ۹ هزار و ۳۵۰ تخت دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود و دو هزار پروژه بهداشتی تامین اعتبار شده و در آینده آغاز می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون دست بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بهداشت و درمان باز است، تعرفه گذاری پرستاری امسال عملی شد و با کار جهادی تعداد تخت پی آی سی دو برابر شده است.

وی اضافه کرد: کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا با تأمین هزینه از سوی وزارت خانه به صورت رایگان در سراسر کشور انجام می‌شود و از طریق منابع دولتی هزینه‌ی آن تامین می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت یادآور شد: دو هزار و ۸۰۰ پزشک متخصص طی یک ماه گذشته در کشور توزیع کردیم و تبدیل وضعیت ایثارگران نیز انجام شد همچنین تعرفه بخش دولتی و خصوصی نزدیک شده و طی امسال برابر می‌شوند.

وی گفت: صندوق بیماران صعب العلاج با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان برای ۴۴ بیماری صعب العلاج افتتاح شد و تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که امیدواریم در آینده تعداد بیماری‌های تحت پوشش افزایش یابد.

وی ادامه داد: ۳۵۰ محصول دانش بنیان تولید شد و شش میلیون نفر به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند همچنین بالای ۸۰ درصد نسخه نویسی الکترونیکی انجام می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: با تغییرات انجام شده ظرفیت‌ رشته‌های پزشکی به جز بیهوشی، طب اورژانس و عفونی پر شد به‌عنوان مثال رشته جراحی قلب را کسی نمی‌پذیرفت اما امسال تا ۱۵ نفر پر شد.

وی اضافه کرد: قرارگاه نظارت بر سلامت را تشکیل دادیم تا با پزشکانی که تخلفات زیر میزی دارند، برخورد کنیم که اکنون بیش از ۱۰۰ پرونده تشکیل شده است.

وی در پایان تاکید کرد: بیمه‌ها باید پای کار آیند، بیمه تامین اجتماعی سیزده هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان بدهکار است اما وزیر بهداشت قول داده‌اند تا به زودی آنها را تامین کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 982656

مهمترین اخبار ایران و جهان: