نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 10:26

زنده‌گیری 7 قلاده گرگ و شغال در پارک جنگلی ناژوان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به عملیات زنده‌گیری گرگ‌های ناژوان گفت: با پیگیری دو ماهه ۲ قلاده گرگ و ۵ قلاده شغال در منطقه ناژان زنده‌گیری و در محیط زیست طبیعی رها شدند.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به عملیات زنده‌گیری گرگ‌های ناژوان اظهار داشت: اخیراً گزارشی آمد که چند قلاده گرگ در ناژوان دیده شده که بلافاصله عوامل شهرداری و مدیریت ناژوان و آتش‌نشانی با محوریت محیط زیست بازدید فنی از این منطقه را انجام دادند و دوربین‌های ناژوان را بررسی و پایش‌های بسیاری انجام شد.

وی افزود: با پیگیری دو ماهه توانستند ۲ قلاده گرگ و ۵ قلاده شغال را در منطقه ناژان زنده‌گیری کنند و در محیط زیست طبیعی رها کنند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه حیوانات از مسیر خشک رودخانه زاینده‌رود به محیط شهری نزدیک می‌شوند، گفت: پارک ناژوان وسعت بسیاری دارد و در این مدت بسیار تلاش شد تا این حیوانات را زنده‌گیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: گزارش‌هایی از حملات گرگ به گوسفندان در نطنز و اردستان داشتیم و محیط زیست مکلف شد که اقدام کند، اکیپ‌ها به صورت متناوب در پارک ناژوان و کوه صفه گشت می‌زنند و به شهرداری اعلام کرده‌ایم به محض مشاهده حیوانات وحشی به محیط زیست اعلام کنند.

وی با تأکید بر اینکه به  علت تداوم شرایط خشکسالی و کم آبی در استان و کمبود مواد غذایی در عرصه محیط زیست حیوانات به سمت شهرها حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: همه مساحت استان تحت تأثیر خشکسالی است و تالاب گاوخونی خشک شده و آبی در آن نیست به همین دلیل حیوانات به شهرها نزدیک می‌شوند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه با خشکسالی و کم آبی تنوع گیاهی و جانوری دچار تهدید می‌شود، بیان کرد: خشکسالی، کم آبی و خشک شدن رودخانه زاینده‌رود تبعات مستقیم و غیرمستقیمی دارد که یکی از اثرات آن در عرصه محیط زیست است که گونه‌های گیاهی و جانوری تحت تأثیر قرار می‌گیرد و اکوسیستم منطقه برهم می‌ریزد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 982012

مهمترین اخبار ایران و جهان: