نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 21:44

یک‌هزار و ۹۸۸ تعاونی در استان اردبیل فعال است

اردبیل - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل یک‌هزار و ۹۸۸ تعاونی فعال داریم که با تعداد اعضای ۱۲۹ هزار و ۴۹۳ نفر فعالیت اقتصادی خود را انجام می‌دهند.

بهروز رحیم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: افزایش یا کاهش صادرات در حوزه تعاونی‌ها ربطی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ندارد ولی سعی ما بر این است تا از شرکت‌های تعاونی در بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، خدمات و سایر حوزه‌ها حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

وی به فعالیت ۱۴ تعاونی مرزنشینان و عملیات صادرات و واردات این تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل یک‌هزار و ۹۸۸ تعاونی فعال داریم که با تعداد اعضای ۱۲۹ هزار و ۴۹۳ نفر فعالیت اقتصادی خود را انجام می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: ۱۷ درصد اشتغال استان مربوط به بخش تعاون است و شرکت‌های تعاونی اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی برای هموطنان ارائه خدمات می‌کنند.

رحیم‌زاده تصریح کرد: بیشترین شرکت تعاونی در شهر اردبیل با ۵۹۱ واحد و کمترین واحدهای تعاونی نیز در شهرستان نیر با ۷۹ مورد فعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به برگزاری جشنواره «امتنان» و انجام مراحل مختلف اشاره کرد و افزود: در کنار این جشنواره، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گروه سلامت، رفاه و اجتماعی در جشنواره شهید رجایی توانسته هم در بخش شاخص‌های عمومی و هم اختصاصی جایگاه ممتازی را به دست آورد.

رحیم‌زاده به افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران در سال‌جاری اشاره کرد و ادامه داد: این افزایش نه تنها به تعدیل نیروی کارگری منجر نشده بلکه شرایط خوبی را در جذب نیرو در واحدهای تولیدی و کارگری شاهد بودیم و حتی افراد بهره‌مند از بیمه بیکاری نیز از ۲ هزار و ۲۵ نفر در سال گذشته به کمتر از یک‌هزار و ۷۰۵ نفر رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 961612

مهمترین اخبار ایران و جهان: