نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 11:41

آغاز سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی در لرستان

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی به صورت تخصصی از 21 دی ماه در 23 سایت شامل تالاب‌ها، سدها، آبگیرها ،آب بندها و مسیر رودخانه‌ها به روش مشاهده مستقیم و با استفاده ازدوربین و تلسکوپ و در برخی از تالاب‌ها با کمک دوربین‌های هوشمند آغاز شد .

نبی اله قائد رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به آغاز سرشماری سالانه پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان، اظهار کرد: سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی به صورت تخصصی از 21 دی ماه در 23 سایت شامل تالاب‌ها، سدها، آبگیرها ،آب بندها و مسیر رودخانه‌ها به روش مشاهده مستقیم و با استفاده ازدوربین و تلسکوپ و در برخی از تالاب‌ها با کمک دوربین‌های هوشمند آغاز شد.

وی افزود: البته سرشماری زمستانه پرندگان در کلیه مناطق آبی استان از یازده دی ماه شروع و یازده بهمن به پایان می رسد.

معاون اداره کل محیط زیست لرستان با بیان اینکه در این سرشماری بیش از 30 کارشناس و محیط بان حضور دارند، عنوان کرد: این سرشماری در راستای آگاهی از وضعیت کنونی جمعیت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی زمستان گذران در هر یک از مناطق تالابی صورت می گیرد.

قائدرحمتی گفت: در آخرین سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی سال 1400، 18هزار و 405 قطعه انواع پرندگان از 76 گونه شمارش شده است.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع اقلیمی و حضور پرندگان مهاجر در استان از مردم تقاضا داریم از گونه‌های جانوری به ویژه پرندگان که به منابع آبی استان پناه آورده‌اند حمایت و حراست کنیم و هر گونه تخلف را از طریق شماره 1540 اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 972412

مهمترین اخبار ایران و جهان: