نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 07:54

شهادت یک مادر و ۲ فرزندش براثر انفجار مین در الحدیده یمن

منابع یمنی از شهادت یک مادر و دو فرزندش درپی انفجار یک مین برجامانده از نیروهای متجاوز در استان الحدیده یمن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، درپی انفجار روز چهارشنبه یک مین برجا مانده از نیروهای متجاوز در استان الحدیده یمن، سه نفر از یک خانواده از جمله دو کودک به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، مرکز اجرایی رفع مین ها در یمن با صدور بیانیه ای از شهادت یک مادر و دو فرزندش در پی این انفجار خبر داد.

در این بیانیه آمده است که فاطمه حافظ دبیش، مادر ۴۵ ساله به همراه دو فرزندش لطیفه محرم عبدالله ۱۱ ساله و احسان محرم عبدالله ۱۳ ساله براثر انفجار یک مین برجامانده از نیروهای متجاوز در روستای المکیمنیه به شهادت رسیدند.

مرکز مذکور در عین حال افزود که پدر این خانواده با نام محرم عبدالله صغیر مخمصه در این انفجار مجروح شده و به بیمارستان منتقل گردید.

روز گذشته نیز درپی انفجار یک مین برجامانده از نیروهای متجاوز در منطقه عیال محمد در بخش نهم استان صنعا دو کودک شهید و یک کودک دیگر مجروح شدند.

تداوم ممانعت ائتلاف متجاوز از ورود تجهیزات مین روبی به یمن مانعی مقابل اقدامات انسانی است که تعمدا با هدف وارد کردن خسارات به جمع بیشتری از یمنی ها صورت می گیرد.

این در حالی است که منابع یمنی اعلام کردند که ۷ کودک آواره در اردوگاه‌های آوارگان در پی موج شدید سرما در استان مارب در ۱۷۰ کیلومتری شرق صنعا، جان باختند.

بر اساس این گزارش، از نیمه ماه نوامبر ۲۰۲۲ تاکنون، قریب به هفت کودک بر اثر سرمای کشنده جان باخته‌اند. این کودکان در چند اردوگاه آوارگان در شهر مارب و اردوگاه‌های آوارگان در شهر الوادی جان باختند.

رژیم سعودی بیش از هفت سال است با همراهی چند کشور عربی وابسته به خود تجاوز به یمن را آغاز کرده است. در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت های این کشور وارد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 972112

مهمترین اخبار ایران و جهان: