نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 08:01

از قرارگاه محرومیت زدایی تهران تا آبادانی سیستان و بلوچستان/ «همسایه‌های خوب» در شبکه افق

«مبین بلوچ»، «سپاس لحظه حال»، «خانم و آقای بخشی» و «جواد قربانی» عنوان چهار قسمت از مجموعه مستند «همسایه‌های خوب» که شنبه تا سه‌شنبه، ۱۰ تا ۱۳ دی‌ماه، از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، فصل اول مجموعه مستند «همسایه‌های خوب» به کارگردانی مهدی بخشی‌مقدم و تهیه‌کنندگی مهدی شامحمدی که از سوم دی ماه در شبکه افق آغاز شده، به پنجمین قسمت خود رسیده است. 

یکشنبه شب ۱۱ دی ماه ششمین قسمت «همسایه‌های خوب» محصول مرکز مستند سوره با عنوان «سپاس لحظه حال» روی آنتن می‌رود و قصه مجتبی عباسی مدیرعامل موسسه خیریه «سپاس» را برای مخاطبانش روایت می‌کند که در زمینه کودکان بازمانده از تحصیل و کم‌برخوردار فعالیت دارد. 

*رونق اقتصادی چابهار با گردشگران داخلی و خارجی

«مبین بلوچ» عنوان پنجمین قسمت این مجموعه مستند است که شنبه ۱۰ دی ماه ساعت ۱۹ از شبکه افق پخش می‌شود. «مبین بلوچ» سه سال پیش هشتگی چالشی به نام #بلوچستان‌امناست راه انداخت تا ذهنیت اشتباهی را که درباره استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، اصلاح کند. ترند شدن این هشتگ توانست حجم عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی را روانه این استان کند به گونه‌ای که در سال 1400 چابهار جزو مقاصد اصلی گردشگری در ایران شناخته و این امر باعث درآمدزایی پایدار و رونق اقتصادی اهالی آنجا شد.

*ترویج فرهنگ‌ اهدای عضو در گنبد کاووس

هفتمین قسمت این مجموعه مستند با عنوان «خانم و آقای بخشی» است؛ زن و شوهری اهل شهر گنبد کاووس استان گلستان که چندین سال پیش دخترشان را به دلیل مرگ مغذی از دست دادند و اولین خانواده‌ای در استان بودند که با اهدای اعضای دخترشان موافقت کردند. پس این حادثه دلخراش آن‌ها به یاد دختر فقیدشان دو مدرسه در روستاهای حاشیه شهر گنبد کاووس ساختند و همچنین علاوه بر ترویج فرهنگ‌ اهدای عضو با هلال احمر استان برای فعالیت‌های عمرانی در روستاهای کمتر برخوردار همکاری می‌کنند. این روایت دوشنبه ۱۲ دی‌ماه از شبکه افق پخش می‌شود. 

*قرارگاه محرومیت زدایی شمال غرب تهران

«جواد قربانی» عنوان هشتمین قسمت این اثر است که سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه روی آنتن می‌رود. این روایت به قصه مردی اختصاص دارد که با همراهی سایر دوستانش در قرارگاه محرومیت زدایی شمال غرب تهران در زمینه بازسازی و تعمیر خانه‌های فرسوده محله‌های جنوبی تهران و همچنین تامین بسته‌های غذایی و معیشتی برای خانواده‌های نیازمند فعالیت می‌کنند. مخاطبان در این قسمت شاهد تلاش‌ها و پیگیری‌ها برای صاحب خانه کردن یک مادر شهید افغانستانی نیز هستند.

تاکنون قصه‌های «شعبان متولی‌زاده»، مدیر-آموزگار مدرسه شهید گراییلی شهرستان بابل به عنوان تنها آموزگار منطقه، «ناهید باقری» جهادگر فعال در کوره‌های آجرپزی، «عبدالحکیم بهار» مسئول پایگاه سلامت روستای رمین شهر چابهار و مروج فرهنگ کتابخوانی است و «اکبر صمدی» آتش‌نشان پیش چشم مخاطبان به نمایش درآمده است. 

فصل‌‌ اول «همسایه‌های خوب» که در ۲۲ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تولید شده، این هفته شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۱۹:۰۰ از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۱۳:۰۰ روز بعد است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 946756

مهمترین اخبار ایران و جهان: