نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 23:34

هوای البرز برفی و آلوده می‌شود

کرج- مدیرکل هواشناسی البرز گفت: بارش برف در کل استان، روند کاهش دمای کمینه و روند افزایش آلاینده‌ها برای استان پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از گذر سامانه بارشی و سرد از منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن بارش برف در کل استان، روند کاهش دمای کمینه و نیز اختلال تردد در معابر مورد انتظار است.

وی بیان کرد: با توجه به رخداد وارونگی دما خیلی خوب در سطوح پایینی و میانی جو، در صورت تداوم نرخ تولید کانون‌های انتشار، طی این هفته روند افزایش آلاینده‌ها نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز قسمتی تا ابری همراه با یخبندان و در اواخر وقت مه‌آلود و بارش برف است، بیان کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۴ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۳- درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۵ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی فردا آسمان البرز ابری، مه‌آلود همراه با یخبندان، بارش برف و به تدریج کاهش ابر و کاهش محسوس دما است.

بهاروند احمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما صفر درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۶- درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۴ متر بر ثانیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 977356

مهمترین اخبار ایران و جهان: