نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 21:22

ورود به هراز و فیروزکوه بدون زنجیر چرخ ممنوع است/ لزوم پرهیز از سفر غیر ضرور

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران گفت: از ورود خودروهای فاقد زنجیر چرخ به محورهای هراز و فیروزکوه جلوگیری به عمل خواهد آمد. هموطنان از آغاز هرگونه سفر غیرضروری، اجتناب کرده و سفر خود را به روشنایی روز موکول کنند.

ایرج کهریزی، فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار فارس در پردیس، در خصوص اوضاع ترافیکی و جوی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا(ع) و بزرگراه حرم تا حرم اظهار کرد: هم اکنون تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب و جنوب به شمال محور هراز، روان و عادی در جریان است اما بارش برف و لغزندگی سطح محور در نقاط کوهستانی باعث کندی عبور و مرور شده است.

وی گفت: تردد وسایل نقلیه از دو مسیر رفت و برگشت محور فیروزکوه روان و بدون ترافیک در جریان است اما بارش برف در نقاط مختلف این محور از جمله گدوک باعث لغزندگی سطح جاده شده و توصیه می‌کنیم خودروهای که در محور هستند، بدون زنجیر چرخ از این محورها عبور نکنند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران افزود: عبور و مرور وسایل نقلیه در محور امام رضا(ع) و بزرگراه حرم تا حرم روان و عادی بوده و سطح این محورها خشک است و خوشبختانه حادثه خاصی در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران رخ نداده است.

کهریزی با بیان اینکه از ورود خودروهای فاقد زنجیر چرخ به محورهای هراز و فیروزکوه جلوگیری به عمل خواهد آمد، ابراز کرد: هموطنان از آغاز هرگونه سفر غیرضروری، اجتناب کرده و سفر خود را به روشنایی روز موکول کنند و در صورت الزام به سفر با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی وارد محورهای کوهستانی شوند.

وی با بیان اینکه عوامل پلیس راه و راهداری با آمادگی صددرصدی در سطح محورها حاضر هستند، تاکید کرد: رانندگان با اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی و فنی خودرو، پر بودن باک بنزین، به همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک و البسه گرم، مواد غذایی کافی و رعایت فاصله طولی مناسب در شرایط لغزندگی و یخ زدگی محورها، رانندگی کنند تا سفری بدون خطر را سپری کنند.

پایان پیام/۶۷۰۱۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 979212

مهمترین اخبار ایران و جهان: