نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 13:31

املاک با قولنامه معتبر هم می‌توانند پروانه ساخت دریافت کنند

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: با مصوبه جدید شورا جواز ساخت به سند نیاز ندارد و زمین‌های فاقد سند و دارای قولنامه معتبر مرکز استان نیز با این مصوبه و همکاری دستگاه‌های نظارتی، جواز ساخت دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیش از این شهروندانی که ملک خود را به صورت قولنامه‌ای خریداری کرده بودند برای دریافت پروانه ساخت با مشکل مواجه می‌شدند اما مدتی قبل شورای شهرکرد مصوبه‌ای را در این خصوص تصویب کرد که تا حدی مشکل را حل می‌کند.

مصطفی حیدری در این‌باره گفت: تعدادی از شهروندان برای انجام عملیات ساخت‌وساز نیازمند دریافت پروانه ساخت بودند که چون زمین‌ها و یا منازل مسکونی قدیمی آن‌ها فاقد سند مالکیت بود، امکان دریافت جواز ساخت نداشتند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد افزود: با مصوبه جدید شورا جواز ساخت دیگر نیازی به سند ندارد و زمین‌های فاقد سند و دارای قولنامه معتبر مرکز استان نیز با این مصوبه و همکاری دستگاه‌های نظارتی، جواز ساخت دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مصوبه کمک بزرگی به ساخت‌وساز و احیای بافت فرسوده می‌کند، افزود: این اتفاق به بازسازی بافت تاریخی مرکز شهرکرد کمک می‌کند و درآمدزایی پایدار، توسعه محله‌های کم‌برخوردار و عمران و آبادانی شهر از دیگر آثار مصوبه است.

حیدری با اشاره به تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های صدور پروانه ساخت برای بافت فرسوده شهرکرد، گفت: شهروندان می‌توانند با قولنامه معتبر برای دریافت پروانه ساختمانی با کاربری‌های مختلف اقدام کنند و سند خود را با رعایت کامل ضوابط شهرداری تحویل بگیرند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 984656

مهمترین اخبار ایران و جهان: