نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 19:55

برف روبی ۱۸۷۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی/ به ۹۱ دستگاه خودرو امدادر سانی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به امدادرسانی به 91 خودروی در حاده مانده گفت: ۱۸۷۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان برف روبی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با شروع بارش برف و باران از شب گذشتع در استان و با توجه به برنامه ریزی انجام شده و آمادگی کامل عوامل راهداری، بلافاصله نسبت به اجرای عملیات برفروبی و نمکپاشی در طول راه‌های برفگیر اقدام شد.

وی افزود: در حال حاضر به همت همکاران همه محور‌های مواصلاتی استان باز و تردد با رعایت نکات ایمنی در جریان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: از شب گذشته تاکنون، در سطح محور‌های شهرستان‌های قاینات، بیرجند، سربیشه، نهبندان درمیان، زیرکوه، خوسف و حوزه استحفاظی اداره دیهوک ۱۸۷۰ کیلومتر راه برف‌روبی و ۱۰۵۱ تن شن و نمک مصرف شده است.

جلال زاده یادآور شد: از شب گذشته تاکنون ۱۹۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری با همکاری ۲۳۰ نیروی راهدار در قالب ۵۳ تیم در حال خدمت رسانی در محور‌های خراسان جنوبی با اولویت برف روبی و بازگشایی محور‌های اصلی و شریانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: راهدارن مستقر در محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی در این مدت به ۹۱ دستگاه خودرو امدادرسانی کرده اند و در حال حاضر به دلیل بارش برف در محور‌های بیرجند-قاین و نهبندان-سربیشه تردد تریلی تا اطلاع ثانوی ممنوع است و تردد سایر وسایل نقلیه هم در این محور‌ها بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: باتوجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، برنامه‌ریزی لازم برای استقرار راهداران و ماشین‌آلات راهداری و فعالسازی قرارگاه استانی راهداری زمستانی، طی روز گذشته صورت پذیرفت.

جلال زاده افزود: با توجه به لغزندگی فعلی سطح راه‌های استان از تمامی رانندگان خواهشمند است با رعایت نکات ایمنی؛ سوخت کامل و تجهیزات ایمنی و وسایل گرمایشی اقدام به تردد کنند.

وی با بیان اینکه تیم های راهداری خراسان جنوبی با تجهیزات کامل در جاده‌ها آماده‌باش هستند، افزود: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و همکاران مستقر در مرکز مدیریت راه‌های استان به‌طور ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع رسانی وضعیت جاده‌های استان است.

پایان پیام/69014

منبع: فارس
شناسه خبر: 985356

مهمترین اخبار ایران و جهان: