نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 09:44

بارش برف و باران در خراسان جنوبی/تداوم یخبندان شبانه

بیرجند-مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به بارش خفیف باران و برف در خراسان جنوبی گفت: یخبندان شبانه همچنان ادامه دارد.

علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با نفوذ توده هوای ناپایدار جوی که از عصر دیروز جمعه وارد خراسان جنوبی شده است، شاهد بارش خفیف تا ملایم باران و برف در استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در گذرگاه‌های کوهستانی و مناطق مرتفع شاهد تشکیل مه و کاهش دید افقی خواهیم بود، بیان کرد: بیشتر بارش ها مربوط به شهرستان های نهبندان، سربیشه، درمیان، خوسف، بیرجند و جنوب طبس خواهد بود.

خندان رو ادامه داد: همچنان در ۴۸ ساعت آینده شاهد کاهش یخبندان شبانه در شهرهای خراسان جنوبی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه از روز دوشنبه دمای هوا در شهرهای خراسان جنوبی افزایش یافته و از شدت سرمای هوا کاسته می شود، گفت: دمای هوا در شهرهای خراسان جنوبی به بالای صفر خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی یادآور شد: به نظر می رسد که تا پایان زمستان، مشابه یخبندان روزهای اخیر را مجدد نداشته باشیم ولی با این وجود همه چیز به نقشه های پیش بینی هواشناسی دارد.

وی خواستار مدیریت مصرف انرژی شد و گفت: امیدواریم با مدیریت مصرف انرژی با همدلی از این روزهای سرد زمستانی به خوبی عبور کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1001812

مهمترین اخبار ایران و جهان: