نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 14:17

طغیانی: مطالبه از وزرای نفت و نیرو را تا قطع مصرف مازوت ادامه می‌دهیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال پیگیری و مطالبه از وزرای نفت و نیرو از طریق مجمع استان هستیم تا جلسه مجمع تشکیل شود و به جد این مطالبه را ادامه می‌دهیم تا مصرف مازوت قطع شود.

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آلودگی هوای استان، اظهار داشت: در این باره صحبت‌های زیادی شده و سالیان سال است که با آن دست به گریبان هستیم اما اقدام جدی در این مسیر که به آینده آن امیدوار باشیم را شاهد نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مسأله آلودگی هوای اصفهان حل شدنی است اما نیاز به پیگیری مستمر و عمل منسجم و با برنامه از سوی مدیریت استان و نمایندگان مجلس دارد، افزود: مازوت یک مسأله جداگانه‌ای شده است، اگر چه میزان آلایندگی قابل توجه‌ای دارد اما نباید فقط ذهن مردم متوجه مازوت شود و تنها مطالبه‌شان بر این معضل باشد.

طغیانی با بیان اینکه اصفهان در طول سال آلودگی دارد و کلیت آلودگی باید پیگیری و مطالبه شود، گفت: ۱۳ شهرک صنعتی آلاینده در اطراف اصفهان داریم و حدود ۱۰ میلیون تن فولاد از کمربندی اطراف اصفهان به وسیله کامیون‌ها و کشنده‌های آلاینده جابجا می‌شود، به غیر از تردد خودروها در سطح شهر، این‌ها آلاینده‌هایی است که به فضای شهر اصفهان وارد می‌شود.

مدیریت استان در استفاده از سوخت مازوت دخالتی ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری نمایندگان استان در سطح ملی از وزارت نفت برای تأمین گاز نیروگاه‌های اصفهان و پیشگیری از سوختن مازوت بیان کرد: نمایندگان استان در این مدت پیگیری‌هایی را انجام دادند اما به دلیل تنگناهای که وزارت‌خانه‌ها در تأمین سوخت نیروگاه‌ها دارند، به شکل مستقیم توسط وزرا این کار پیگیری و دستور داده می‌شود که مازوت استفاده شود و عملاً مدیریت استان را در این موضوع دور زدند.

وی ادامه داد: استاندار اصفهان تا آنجا که امکان مقاومت داشت، ایستاده بود و اجازه نداد مازوت در اصفهان سوزانده شود و در نهایت بدون اینکه از سوی وی اقدامی شود، مازوت سوزانده شد.

طغیانی تصریح کرد: در حال پیگیری و مطالبه از وزرای نفت و نیرو از طریق مجمع استان هستیم تا جلسه مجمع تشکیل شود و به جد این مطالبه را ادامه می‌دهیم تا مصرف مازوت قطع شود؛ آلودگی در شهر اصفهان اشباع شده و دیگر این شهر طاقت آلودگی در این سطح را ندارد.

تعطیلی مدارس در حفظ سلامت دانش‌آموزان موثر است نه در کاهش آلودگی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا تعطیلی مدارس راه حل کاهش آلودگی هوای اصفهان است، گفت: تعطیلی مدارس اثری در کاهش آلودگی هوا ندارد و تردد شهری به آن میزان نقشی در آلایندگی هوا ندارد و اثر کمی به نسبت آلودگی صنعتی، مازوت و شهرک‌های صنعتی دارد، اما برای حفظ سلامتی مردم و دانش‌آموزان و اینکه کمتر تردد کنند، لازم است.

وی با تأکید بر اینکه کشور باید در مورد رفع یک معضل و مسأله برنامه داشته باشد، تأکید کرد: سال گذشته و امسال مازوت سوزانده شد باید دید سال آینده برنامه‌ وزارت نفت و نیرو در این رابطه چیست، این‌ها را پیگیری و مطالبه می‌کنیم و امیدواریم به یک برنامه روشن برسیم تا به مردم اعلام کنیم، مردم سال بعد با برنامه وزارت نفت و نیرو مصرف مازوت نخواهیم داشت.

طغیانی در پاسخ به این سؤال که چه پیشنهاداتی برای کاهش آلودگی هوای اصفهان دارید، گفت: همه واحدهای شهرک‌های صنعتی استان باید پایش مستمر شوند و به شکل جدی و مؤثر با تخلفات آلایندگی مقابله شود که در این راستا پیگیری‌ها و پایش‌های مستمر و برخورد جدی و برخوردهای قضایی مناسب که بازدارنده باشد را شاهد نیستم و اگر این اتفاق بیفتد، کم کم وضعیت آلودگی هوا بهتر می‌شود بنابراین باید در یک برنامه روشن و مشخص این موارد پیگیری شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/آ/

منبع: فارس
شناسه خبر: 965356

مهمترین اخبار ایران و جهان: