نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 11:20

دو روی سکه کارلوس کی روش به هم رسیدند/ کدام تیم پله می شود؟

نخستین دیدار هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر با دوئل دو مدعی کاپیتانی استقلال همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال آلومینیوم اراک در حالی امروز (چهارشنبه) میزبان فولاد خوزستان خواهد بود که دو تیم برای بهبود جایگاه خود در جدول دنبال سه امتیاز این بازی خواهند بود. فولاد که با اتفاقات عجیبی در سفر اراک روبرو شده بود به عنوان تنها نماینده فوتبال باشگاهی کشور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا دنبال کسب امتیاز است تا بتواند با اعتماد به نفس بیشتر برای دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر آماده شود.

میهمان اهوازی که قبل از این بازی با ۱۷ امتیاز رتبه دهم جدول را در اختیار داشته است، در ورزشگاه امام خمینی اراک با شاگردان مهدی رحمتی که با ۱۹ امتیاز در رتبه ششم هستند، تقابل می‌کند.

دو روی سکه کارلوس کی روش به هم رسیدند/ کدام تیم پله می شود؟

جدال دو تیم نه تنها برای کسب امتیاز و ارتقا جایگاه در جدول است، بلکه تقابل مهدی رحمتی و جواد نکونام را به همراه دارد تا دو استقلالی سابق برای نشان دادن عیار فنی خود مچ اندازی کنند.

نکونام و رحمتی که در دوره‌ای همزمان با هم پیراهن استقلال را برتن داشتند، حاشیه بستن بازوبند کاپیتانی این تیم بر سر آنها سایه انداخته بود. دو بازیکنی که دو روی سکه کارلوس کی روش را در تیم ملی ایران نشان دادند. سرمربی پیشین تیم ملی ایران در همان سال ابتدایی حضورش در کشور مقابل بازیکن سالاری ایستاد و مهدی رحمتی را از تیم ملی ایران خط زد تا نشان دهد قرار نیست به کسی باج بدهد.

دروازه بان وقت تیم ملی ایران نیز پس از آن هرگز نتوانست رنگ پیراهن ملی را ببیند تا حسرت حضور در جام‌های جهانی ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ را بخورد. این در حالی است که جواد نکونام به گفته کارلوس کی روش یکی از بهترین کاپیتان‌های دوران مربی گری اش بوده است. بازیکنی که در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بازوبند بر بازو بست و نقش بسزایی در بردهای ملی کی روش داشت.

حالا نکونام که حاضر نشد در جام جهانی ۲۰۲۲ دستیار کی روش شود باید مقابل بازیکن پیشین تیم ملی که رابطه اش با کی روش همواره سیاه بود، افکار فنی اش را بروز دهد. دیداری که نه تنها شرایط دو تیم را در جدول تغییر می‌دهد بلکه می‌تواند دو بازیکن همیشه مهم کی روش را به رخ هم بکشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 954256

مهمترین اخبار ایران و جهان: