نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 19:35

بررسی ساختمان‌های بلندمرتبه ۶ طبقه از حیث ایمنی

شهردار تهران از بررسی ساختمان‌های بلندمرتبه شش طبقه از حیث ایمنی خبر داد و گفت: در گذشته فقط از لحاظ آتش نشانی ناایمنی ساختمان مورد بررسی قرار می‌گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی در سومین جلسه قرارگاه کالبدی شهرداری تهران با بیان اینکه بحث ایمنی موضوعی بین بخشی است، گفت: ما خودمان باید برای ایمنی پیش قدم باشیم و با جدیت بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: برای رسیدن به ایمنی یکسری سلسله اقدامات را از سال گذشته آغاز کردیم و بنا داشتیم تا کمیسیون ماده ۵ طرح‌های خود را اصلاح کرد تا گشایشی برای تهران ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برای ده کن جمع بندی توسط کمیسیون ماده ۵ صورت گرفت، گفت: همچنین درباره اسلام آباد و دانشگاه امام صادق نیز اقداماتی صورت گرفته است.

زاکانی با بیان اینکه در گذشته فقط از لحاظ آتش نشانی ناایمنی ساختمان مورد بررسی قرار می‌گرفت، گفت: اما اکنون ساختمان‌های بلند مرتبه شش طبقه بررسی می‌شوند و این منجر به این می‌شود تا نقشه راهی برای حل مشکلات فراهم شود.

شهردار تهران اظهار کرد: در جهت ایمنی و سلامت مردم اقدامات متعددی را انجام خواهیم داد اما گاهی میراثی برای شهر ایجاد وجود دارد.

وی اظهار کرد: گودها و دستگاه‌های مختلف باید مناسب سازی شوند تا شهر مستحکم شود همچنین سازمان نوسازی باید لکه گذاری‌های حوزه ساخت و ساز ناایمن را مشخص کند

زاکانی درباره برداشت آب‌های زیر زمینی گفت: برای این حوزه طرحی مشخص شده است و باید برای تهران کاری جدی انجام دهیم تا صورت ماجرا مشخص شود

زاکانی اظهار کرد: ۱۰ مخاطره در تمامی مؤلفه‌ها بررسی شده است و باید این مخاطرات بررسی شوند و از دستگاه قضائی می‌خواهیم تا این موضوع را بررسی کنند.

شهردار تهران با اشاره به ماده ۱۰۰ گفت: در تهران بالغ بر ۶۰ هزار رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد و برای آینده حتماً ممانعت می‌کنیم اما آنچه مرتبط با آینده است قطعاً جلوگیری از این اقدام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 953112

مهمترین اخبار ایران و جهان: