نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 15:59

۲۷۹۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خوی ارزیابی شد

ارومیه - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از ارزیابی دو هزار و ۷۹۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خوی تا ظهر امروز شنبه خبر داد.

جعفر برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا ظهر امروز شنبه دو هزار و ۷۹۰ واحد مسکونی در ۱۵ روستا و یک شهر فیرورق خوی به عنوان کانون زمین لرزه توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ارزیابی شدند

وی ادامه داد: از این تعداد تاکنون۱۳۸ واحد مسکونی با خسارت بالای ۵۰ درصد به عنوان واحد احداثی و یک هزار و ۹۵۵ واحد مسکونی با خسارت زیر ۵۰ درصد به عنوان واحدهای تعمیری کارشناسی شدند.

برزگر افزود: ۳۰ تیم ارزیاب از کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ۱۵ روستا و یک شهر کانون زلزله بصورت سه شیفت در حال ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت دیده هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: باتوجه به مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران مناطق زلزله زده شهرستان خوی مبنی بر اتمام ارزیابی واحدهای مسکونی تا پایان روز شنبه، از مردم مناطق زلزله زده شهرستان خوی میخواهیم، در صورت بروز خسارت احتمالی به واحدهای مسکونی با مراجعه به ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مستقر در محل بخشداری فیرورق نسبت به اعلام درخواست برای ارزیابی و حضور کارشناس تعیین خسارت احتمالی واحد مسکونی اقدام کنند.

برزگر با تاکید بر رسالت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خدمت به مردم مناطق زلزله زده افزود:ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان جهت کاهش تردد و رفاه حال مردم مناطق زلزله زده در محل بخشداری فیرورق آماده پاسخگویی به مردم است.

وی با تاکید بر تداوم ارزیابی ها در مناطق زلزله زده خاطر نشان کرد:هم اکنون ۳۰ تیم ارزیاب از کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ۱۵ روستا و یک شهر کانون زلزله به صورت سه شیفت در حال ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت دیده هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 988512

مهمترین اخبار ایران و جهان: