نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 18:24

نظام حل مساله باید در وزارت علوم شکل بگیرد

معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان این‌که نظام حل مساله در وزارت علوم پا نگرفته است، گفت: ۱۲۰ قطب علمی در کشور داریم که مساله حل‌کن نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها گفت: زمانی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسوولیت داشتم ۶۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایجاد شده بود و در هر جا نیازی در کشور احساس می‌شد، ما برای حل مسائل به این شرکت‌ها مراجعه می‌کردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه ما سعی کردیم یک نظام حل مساله سریع در حوزه‌های تخصصی ایجاد کنیم و با مکانیسم‌هایی که در اختیار داشتیم؛ اقدام به حل مسائل کشور با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌کردیم.

صالحی ادامه داد: ولی یکی از چالش‌های ما در وزارت علوم پا نگرفتن نظام حل مساله است.

معاون پژوهشی وزیر علوم،  تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ قطب علمی در کشور  داریم که مساله حل‌کن نیستند، یادآور شد: از این رو پیشنهاد می‌شود که برای ایجاد قطب‌های علمی و یا پردیس فناوری ابتدا برآوردی از میزان اعتبارات مالی آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد می‌شود برای ایجاد این قطب‌ها عامل مالی نیز به آن اضافه شود. در حال حاضر در همه استان‌های کشور صندوق پژوهش و فناوری ایجاد شده است و می‌توان از ظرفیت آنها در این حوزه استفاده کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 958912

مهمترین اخبار ایران و جهان: