نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 12:12

اظهار امیدواری استاندار حلبچه برای توسعه روابط ایران و عراق از طریق مرز «شوشمی»

استاندار حلبچه در مراسم بازگشایی مسافری مرز شوشمی، گفت: امیدواریم این مرز باعث توسعه اقتصادی و توسعه توریسم درمانی و رفت آمد مردم دو کشور ایران و عراق باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، تردد مسافری از مرز شوشمی پاوه با افتتاح پایانه مسافربری در استان کرمانشاه با حضور ماموستا قادری امام جمعه پاوه، استانداران کرمانشاه و حلبچه عراق امروز، سه شنبه به مناسبت عید سعید قربان به طور رسمی باز شد.

علیرضا حیدری فرماندار پاوه در این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان در سخنانی، اظهار کرد: امروز ارزوی دیرینه دو مردم استان کرمانشاه و حلبچه اورامانات و مرزنشینان با بازگشایی مرز شوشمی دو سوی مرز محقق شد.

علیرضا حیدری افزود: امروز شاهد افتتاح پایانه مرزی شوشمی هستیم که به نوع خود می‌تواند تاثیر فراوان و مثبتی در روابط دو کشور و تعاملات فی مابین داشته و از نظر اقتصادی و گردشگری اهمیت بسزایی دارد، لذا مردم این دیار از این پس با آسودگی و اطمینان خاطر و در کمال امنیت می‌توانند به دو کشور سفر کنند.

وی یادآور شد: این مجموعه حاصل تلاش شبانه‌روزی عزیزانی است که به صورت جهادی زحمت کشیدند از تاریخ ۷ خرداد که جلسه بین دو کشور در پاوه برگزار شد بود تا امروز حدود یک ماه فعالیت بسیار خوبی در جهت برقراری امکانات انجام شد.

آزاد توفیق استاندار حلبچه نیز در ادامه، گفت: امیدواریم این مرز باعث توسعه اقتصادی و توسعه توریسم درمانی و رفت آمد مردم دو کشور ایران و عراق باشد.

وی افزود: ان‌شاءالله امروز با بازگشایی این مرز، رفت و آمد مسافرین این مرز برقرار شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312856

مهمترین اخبار ایران و جهان: