نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 14:37

عزم تاجیکستان برای عرضه کالا به عربستان

در دیدار مقامات تاجیکستان و عربستان سعودی بر افزایش همکاری‌های دوجانبه در زمینه مختلف تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «بهرالدین سراج‌الدین‌زاده» رئیس آژانس صادرات تاجیکستان و «ولید بن عبدالرحمن الرشیدان» سفیر عربستان سعودی در این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

در جریان این دیدار مسائل صادرات عسل، میوه‌های تازه، میوه‌های خشک و آب آشامیدنی از تاجیکستان به عربستان سعودی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس آژانس صادرات تاجیکستان در سخنانی توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای دنیا و معرفی محصولات داخلی در بازار جهانی را یکی از اولویت‌های اساسی فعالیت نهاد مذکور عنوان کرد.

وی گفت: عربستان سعودی دارای منابع طبیعی و تجربه غنی در زمینه‌های مختلف مانند صنعت نفت و گاز، ساخت و ساز، مالی و سرمایه‌گذاری است.

رئیس آژانس صادرات وابسته به دولت تاجیکستان در ادامه ابراز اطمینان کرد که با استفاده از تجربه، فناوری و نوآوری‌های عربستان سعودی توسعه این حوزه را تقویت خواهیم کرد.

وی اظهار داشت که تاجیکستان در زمینه‌های مختلف کشاورزی، نساجی و انرژی پتانسیل بالای دارد و می‌تواند شرکت‌های عربستان سعودی را برای همکاری در این زمینه جذب کند.

سفیر عربستان سعودی نیز در این دیدار عنوان کرد: در جهت کمک به توسعه همکاری تجار دو کشور و افزایش تجارت دوجانبه اقدامات لازم را صورت خواهد داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1338212

مهمترین اخبار ایران و جهان: