نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 16:11

۵۳درصد آمریکایی‌ها خواستار عفو ترامپ هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها براین باورند که رئیس جمهور سابق آمریکا در صورت محکومیت باید عفو شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نتایج نظرسنجی مرکز مطالعات سیاسی آمریکا دانشگاه هاروارد و موسسه «هریس»، حاکی از آن است که بیش از نیمی از مردم آمریکا معتقدند در صورت محکومیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور در پرونده سوءمدیریت اسناد طبقه‌بندی‌شده، او باید مشمول عفو شود.

نظرسنجی ماهانه این موسسات نشان می‌دهد که ۵۳ درصد رای‌دهندگان از جمله ۸۰ درصد جمهوری‌خواهان بر این باورند که ترامپ باید عفو شود و این موضوع «به نفع وحدت ملی آمریکا است.»

رئیس جمهور سابق آمریکا هفته گذشته با صدور کیفرخواستی به ۳۷ فقره جرم متهم شد اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها در واکنش به اینکه آیا این اتهامات دلیلی برای انصراف وی از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور است یا خیر، با نسبت ۵۱ به ۴۹ تقسیم شده‌اند.

۵۸ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، فکر می‌کنند که پرونده حقوقی علیه ترامپ مستند و قوی است. ۸۵ درصد دمکرات‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی چنین عقیده‌ای دارند. این رقم برای جمهوری‌خواهان ۳۰ و برای افراد غیروابسته به این دو حزب، ۶۰ درصد است.

همچنین براساس این نظرسنجی، اگر انتخابات آمریکا امروز برگزار می‌شد، ترامپ با کسب ۴۵ برابر ۳۹ درصد آراء، جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور را شکست می‌داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293056

مهمترین اخبار ایران و جهان: