نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 20:00

تایوان منکر انتقال داده‌های پهپادهای جاسوسی خود به آمریکا شد

نیروی هوایی تایوان مدعی شد که داده‌های پهپادهای جاسوسی خود را در اختیار ارتش آمریکا قرار نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی تایوان روز دوشنبه گزارش‌ها مبنی بر انتقال داده‌های پهپادهای «ام کیو-۹» به ارتش آمریکا را رد کرد.

به گزارش وبگاه «تایوان نیوز» اخیرا برخی رسانه‌ها گزارش کردند که ارتش ایالات متحده بر داده‌های پهپادهای ام کیو-۹ خریداری شده توسط تایوان کنترل دارد.

در پاسخ، فرماندهی نیروی هوایی تایوان با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که این گزارش با واقعیت‌ها همخوانی ندارد. نیروی هوایی  تایوان مدعی شده  که کنترل کامل و استفاده از تمامی داده‌های اطلاعاتی به دست آمده از رادارها را در اختیار دارد.

آمریکا روابط تنگاتنگ نظامی با جزیره تایوان دارد. تایوان چندی قبل رزمایشی پنج روزه با نظارت ژنرال‌های آمریکا با هدف شبیه سازی حملات احتمالی ارتش چین برگزار کرد(جزئیات بیشتر).

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

چین به شدت مخللف نظامی شدن منطقه و حضور نظامیان آمریکا در منطقه است و آن را مانعی در تحقق صلح پایدار در منطقه می‌داند.

چندی قبل سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: «ارتش آزادی‌بخش خلق چین به تقویت آموزش‌ها و آمادگی‌های نظامی ادامه می‌دهد و قاطعانه هر شکلی از استقلال‌طلبی تایوان را همراه با تلاش‌هایی برای مداخله خارجی، در هم می‌کشند و قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین دفاع خواهد کرد.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1296512

مهمترین اخبار ایران و جهان: