نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 11:09

۱۲ هزار مترمربع از اراضی آرادان رفع تصرف شد

فرمانده انتظامی استان سمنان از همکاری پلیس شهرستان آرادان با دستگاه قضایی برای آزادسازی ۱۲ هزار مترمربع از اراضی تصرف‌شده این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد با ساخت‌وساز و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و کشاورزی و در پی کسب اخبار متعدد مبنی بر ساخت‌وساز غیرمجاز در بخشی‌هایی از زمین‌های کشاورزی شهرستان آرادان، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات پلیس و بررسی‌های مقدماتی و پس از هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی و اداره جهاد کشاورزی شهرستان آرادان، ۲ تیم عملیاتی از انتظامی این شهرستان و یگان تکاوری استان سمنان برای آزادسازی اراضی وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: در اجرای این مأموریت، هفت مورد دیوارکشی و ساخت‌وساز غیرمجاز به مساحت ۱۲ هزار مترمربع تخریب شد و در اختیار اداره جهاد کشاورزی شهرستان آرادان قرار گرفت.

موقوفه‌ای ارزش زمین‌های رهاسازی شده در این عملیات را حدود ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و از تشکیل پرونده برای متخلفان و سودجویان خبر داد.

وی از شهروندان خواست برای جلوگیری از تضییع حقوق و زبان‌های مالی قبل از خرید ملک و هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام کنند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310456

مهمترین اخبار ایران و جهان: