نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 15:58

لاوروف: تجارت روسیه با کشورهای خلیج فارس افزایش یافت

وزیر امور خارجه روسیه طی اظهارتی اعلام کرد که گردش تجاری بین روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال گذشته میلادی بیش از ۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی اظهارتی در روز دوشنبه اعلام کرد که گردش تجاری بین روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال گذشته میلادی بیش از 6 درصد رشد داشته است.

شورای همکاری خلیج فارس یک اتحادیه بین دولتی و اقتصادی متشکل از بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات است.

به گفته لاوروف، روسیه و شورای همکاری خلیج فارس با وجود «شرایط دشوار ژئوپلیتیکی» توانسته‌اند «پویایی مثبت در تجارت متقابل» را حفظ کنند.

وی در ششمین دور مذاکرات با نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس در مسکو گفت: در پایان سال گذشته میلادی، مبادلات تجاری بین روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بیش از 6 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و از 11 میلیارد دلار گذشت. البته تجارت در اینجا با همه کشورها به طور یکسان توسعه نمی یابد، اما روند کلی مثبت است.

وی افزایش قابل توجه تجارت دوجانبه در طول 12 سال همکاری روسیه و شورای همکاری خلیج فارس را ستود و خاطرنشان کرد که کل گردش تجاری بین طرفین در سال 2011 تنها 3.7 میلیارد دلار بوده است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود که طرفین در حال برداشتن گام هایی برای گسترش روابط اقتصادی هستند، از جمله کار بر روی مکانیسم های پرداخت جایگزین که دلار آمریکا را دور می زند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1349756

مهمترین اخبار ایران و جهان: