نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 12:45

امدادگری و خدمات رسانی به مردم رسالت مهم هلال احمر

رشت- نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: امدادگری و خدمات رسانی به انسان ها از رسالت مهم هلال احمر به مردم در مقابله با بحران ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک سازمان مردم‌نهاد است که در کنار دولت، خدمتگزار ملت است.

آیت‌الله فلاحتی یکی از صفات برجسته رهبر معظم انقلاب را حمایت به‌موقع و به جا از کار خیر و تأثیرگذار دانست و بیان کرد: کسانی‌که در کنار امام حسین (ع) در کربلا ایستادگی کردند، نام‌شان برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط شد زیرا به‌موقع موضع خود را نسبت به امام ارائه کردند بنابراین کار به‌موقع اثرگذار است.

امام جمعه رشت امدادگری و خدمات رسانی به انسان ها را از رسالت مهم هلال احمر در مقابله با بحران ها به مردم عنوان کرد و افزود: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خدمات‌رسانی به مردم جوامع اسلامی از جمله مردم زلزله‌زده سوریه و ترکیه نیز خوش درخشید.

وی تصریح کرد: در بحران برف که برخی راه‌های مواصلاتی مسدود شده بود، جمعیت هلال احمر از طریق مختلف در رساندن مردم به مراکز درمانی و ارسال جیره‌های غذایی و دارویی کوشید و باید قدردان این تلاش‌ها و کارهای به موقع باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به جانفشانی امدادگران هلال احمر برای مردم اشاره کرد و گفت: خدمت در این نهاد مردمی، افتخار است و لذا هر روز که به سرکار می‌آیید، با وضو باشید و بدانید این خدمت اثرگذار و ماندگار است.

امام جمعه رشت با اشاره به نخستین دوره جشنواره کتاب «هلال درخشان» در گیلان و لزوم توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: جامعه‌ای رو به رشد است که اهالی کتاب در آن جامعه فراوان باشند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دانش به جامعه قدرت می‌دهد، افزود: جمهوری اسلامی ایران در سایه هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب و تلاش جوانان این مرز و بوم همواره در جستجوی علم است و جستن علم نیز در سایه مطالعه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284456

مهمترین اخبار ایران و جهان: