نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 12:06

غدیر جریان نجات بشریت است

اراک-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:غدیر جریان نجات بشریت و شایسته سالاری است و امروز توجه به آموزه‌های غدیر یک ضرورت است و باید برای نسل جوان به خوبی تبیین و بازخوانی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح جمعه در درس تفسیر قرآن کریم اظهار داشت: مهمترین دلیل عظمت امیرالمومنین (ع) به دلیل کانون بودن ولایت ایشان بعد از پیامبر اکرم (ص) است و ملت ایران تربیت شده دانشگاه امیرالمومنین (ع) است و در برابر هجمه‌های دشمنان با توسل و توکل بر ولایت امیرالمومنین (ع) در امان مانده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: غدیر جریان نجات بشریت و شایسته سالاری است و امروز توجه به آموزه‌های غدیر یک ضرورت است و باید برای نسل جوان به خوبی تبیین و بازخوانی شود.

وی ادامه داد: غدیر یک مسئله جهانی است که از امیرالمومنین (ع) شروع و تا تحقق حکومت حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت و هرچقدر به مسئله غدیر بپردازیم قطعاً برکات زیادی برای بشریت خواهد داشت.

امام جمعه اراک بیان کرد: گوهره حج امامت و ولایت است و آن چیزی که قابل جبران نیست ولایت است. حقیقت دین در ولایت است. بحث امامت بحث مهمی است. حج واقعی با ولایت معنا پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: عید غدیر روح اعیاد اسلامی است، تبلور عملی عید را در غدیر می‌توان دید. همه باید در این عید بزرگ شرکت داشته باشیم. تجلیل از سادات و برپایی سفره‌های کرامت از مسائلی است که می‌توان با آن این عید بزرگ را گرامی داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340256

مهمترین اخبار ایران و جهان: