نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 08:08

دست رد حماس و جهاد بر سینه رام الله

حماس و جهاد اسلامی از شرکت در نشست اضطراری گروه های فلسطینی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست کرده بود، خودداری کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، حماس و جهاد اسلامی فلسطین خواستار اقدام فوری برای توافق پیرامون یک طرح ملی جامع در مقابله با پروژه رژیم صهیونیستی در فلسطین شدند. جهاد و حماس در بیانیه مشترکی بر ضرورت اجرای فوری این طرح از جمله برگزاری نشست دبیران کل گروه های فلسطینی تاکید کردند. این امر، با توجه به حوادث اخیر در جنین و تشدید مقاومت و دستاوردهای آن در میدان بود.

این دو جنبش تاکید کردند: دستاورد مقاومت فلسطین در جنین، بدون اتحاد مردم فلسطین و مبارزان آنها در میدان میسر نمی شد.

در این بیانیه همچنین از تمام احزاب ملی خواسته شده تابه سرعت برای مقابله با چالش های مشابه پیش رو به گونه ای حرکت کنند که به امیدها و آرزوهای مردم فلسطین برای آزادی پاسخ دهد.

در همین راستا، حماس و جهاد اسلامی از شرکت در نشست اضطراری گروه های فلسطینی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست کرده بود، خودداری کردند.

منابعی به الجزیره اعلام کردند: حماس و جهاد اسلامی به دعوت محمود عباس برای برگزاری نشست دبیران گروه‌های فلسطینی در قاهره پاسخ منفی دادند. این دو جنبش به طرف های فلسطینی اطلاع دادند که این دیدار با رفتار تشکیلات خودگردان فلسطین در بازداشت مبارزان مقاومت همخوانی ندارد

منبع: مهر
شناسه خبر: 1339956

مهمترین اخبار ایران و جهان: