نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 13:20

غدیر خم به منزله قلب و نبض حیات بشر است

خطیب جمعه ساوه غدیر خم را به منزله قلب و نبض حیات بشر دانست و گفت: غدیر خم یک قضیه نیست بلکه یک جریان انقلابی است و تا قیامت زنده و مردم را آزمایش خواهد کرد و حق‌ را از ناحق جدا می‌کند و کسانی که عامدانه تسلیم غدیر نشده اند و نمی‌شوند، سعادتمند نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر با گرامیداشت عید غدیر خم گفت: یکی از پدیده‌ها و حماسه‌های بزرگ که میتوان آن را ابر حماسه تاریخ اسلام نام برد عید غدیر است و باید آن را به خوبی تبیین کرد.

وی افزود: این مهم اگر به درستی به همه ابعاد آن پرداخته شود، می‌تواند بسیج کننده همه آحاد انسان‌های روی زمین در یک جبهه و مکتب و با جهتی واحد باشد چون همه آنچه را که بشریت دیروز و امروز گمشده خود می‌داند نظیر امنیت همه جانبه و پایدار، پاکی و طهارت، عدالت استوار، برادری و برابری، کرامت و شرافت و اخلاق و ادب و .... در لوای غدیر خواهند یافت.

خطیب جمعه ساوه غدیر خم را به منزله قلب و نبض حیات بشر دانست و خاطرنشان کرد: غدیر خم یک قضیه نیست بلکه یک جریان انقلابی است و تا قیامت زنده و مردم را آزمایش خواهد کرد و حق‌ را از ناحق جدا می‌کند و کسانی که عامدانه تسلیم غدیر نشده اند و نمی‌شوند، سعادتمند نخواهند شد.

امام جمعه ساوه واقعه کربلا و عاشورا را نتیجه عمل نکردن به غدیر دانست و گفت: اگر غدیر خم به درستی شناخته می‌شد از حادثه تلخ کربلا هم خبری نبود اما آنچه جای تأسف دارد و باید به آن اعتراف کنیم این است که حق این ابر حماسه تاریخی را به خوبی ادا نکرده‌ایم وگرنه اگر جوهره غدیر در پهنای هستی و گیتی جلوه یابد دیگر هیچ انسانی روی زمین نخواهد ماند که با یاس و نا امیدی زندگی کند.

به گفته وی پیام غدیر خم عدالت و امنیت است و با نقشه راهی که در مسیر امامت و ولایت برای همه بشریت ترسیم نموده است، به پهنای همه تاریخ گستردگی دارد.

حجت الاسلام رحیمی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با گلایه از برخی رانت‌ها در کشور و گرانی ها گفت: مشخص نیست این همه گرانی و رانت بازی برای چیست؟ همه باید بسیج شوند و اجازه سو استفاده و رانت خواری به بعضی ویژه خواران را ندهند.

وی افزود: مبارزه با فساد در هر جایگاهی یکی از مهمترین برنامه‌ها در حکومت اسلامی است که در کشور نیز باید ریشه‌ها فساد و رانت شناسایی و خشکانده شود.

وی در ادامه مقوله عفاف و حجاب را حاصل بروز و ظهور عملی دو فضیلت حیا و غیرت دانست و ادامه داد: این دو از نشانه‌های اصلی ایمان است و بدون آن ایمان معمایی پیدا نمی‌کند چراکه در روایات مختلف از پیامبر و ائمه نیز به آن اشاره شده است.

خطیب جمعه ساوه افزود: در این روزگار اگر کسی در سنگر عفاف و حجاب باشد و دارای فضلیت هایی چون حیا، جهاد فی سبیل الله  ایمان و بصیرت باشد می‌تواند در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن مجاهدت نمایند.

حجت الاسلام جعفر رحیمی علل اصلی بد پوششی را عدم آگاهی درست از الفبای حجاب دانست و عنوان کرد: غرب زدگی، ضعف اعتقادی و ایمانی، ضعف شخصیتی و هویتی، تربیت و تعلیم نادرست، نا آگاهی، وجود برخی شبهات، برداشت غلط و سو استفاده از آزادی و حقوق زنان، مدگرایی کورکورانه، لجاجت و عناد، عدم نظارت و اجرای صحیح قانون و .... تشکیل دهنده امر بدحجابی در جامعه می‌باشند 

امام جمعه ساوه با بیان اینکه پشت سر موج بدپوششی و بد حجابی، توطئه دشمن به خوبی دیده میشود گفت: تمدن غرب بعد از رنسانس و انقلاب صنعتی، برای دو هدف عمده ارضا جنسی آسان و نیروی کار ارزان زندگی بانوان را به طول کلی متحول کرد اما استکبار هدف سومی هم دارد و آن تسلط بر جوامع مسلمان از طریق اشاعه فساد است.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1340456

مهمترین اخبار ایران و جهان: