نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 01:07

هنجارشنکی‌ها نتیجه هجمه فرهنگی دراز مدت استکبار جهانی است

بوشهر- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جواد الائمه شهرستان دشتستان گفت: هنجارشنکی‌ها نتیجه یک هجمه فرهنگی دراز مدت استکبار جهانی است.

حجت الاسلام ابوذر شاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در شهرستان دشتستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله مزدوران ستم شاهی به مسجد گوهرشاد، اظهار داشت: رضاخان متأثر از فرهنگ غربی تصور می‌کرد یک جامعه برای پیمودن پله‌های ترقی باید از فرق سر تا نوک پا، غربی شود و بر این اساس کشف حجاب و پوشش اجباری کلاه فرنگی را الزامی دانست و قیام‌های مردمی را که سد راه خود می‌دید بی رحمانه سرکوب کرده و به رگبار می‌بست و در حمله به مسجد گوهرشاد هزاران نفر از مردم بی گناه را به خاک و خون کشاند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جواد الائمه شهرستان دشتستان افزود: جامعه آن روز با هدایت گری روحانیت اصیل در برابر غرب گرایی رضاخان ایستادند و البته هزینه آن را هم پرداختند اما این مقاومت در تاریخ ماندگار شد و مردم مشهد در این عرصه پیشگام بودند و در برابر خواست نامشروع حاکمیت رضاخانی آرام ننشستند و در آن شرایط جنایات رضاخان در حمله به مسجد گوهرشاد واکنش نهادهای بین المللی را به همراه داشت.

حجت الاسلام شاد با اشاره به ضرورت جریان شناسی غرب گرایی در ایران از دوران رضاخان تا کنون، یادآور شد: با مشاهده وضعیت کنونی جامعه، یک علامت سوال باید برای مردم ما به خصوص نسل جوان به وجود بیاید که چه اتفاقی افتاد تا جامعه ما از مقاومت در برابر کشف حجاب رضاخانی به هنجار شکنی های امروزی روی آورده است و تأمل پیرامون این مسئله ما را متوجه سیر تحول غرب گرایی و هجوم خاموش دشمنان می‌کند.

حجت الاسلام شاد با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگی، ابراز داشت: امام خامنه‌ای در برهه‌های گوناگون نسبت به تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی و ناتو فرهنگی دشمنان، هشدار داده و روشنگری کردند.

وی گفت: پدیده کشف حجاب و هنجار شنکی امروزی نتیجه یک هجمه فرهنگی دراز مدت استکبار جهانی است و کاری را که رضاخان با گلوله و سرنیزه نتوانست انجام بدهد، امروز دشمن با امپراطوری رسانه انجام داده و جامعه را به سمت استحاله فرهنگی سوق می‌دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جواد الائمه شهرستان دشتستان با تاکید نسبت به ضرورت شناخت نقش‌های شوم دشمنان، تصریح کرد: در شرایط کنونی نسل جوان ما باید عمق توطئه دشمنان را ببینند و تحلیل صحیحی از سناریوهای دشمن داشته باشند و بدانند که استکبار جهانی هویت دینی و حاکمیت ارزش‌های الهی را هدف قرار داده و می‌خواهد در گذر زمان نسل جدید ما را به تساهل و تسامح و اباحه گری مبتلا کند تا از رهگذر آن جلوی استمرار و تداوم انقلاب اسلامی را بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1341012

مهمترین اخبار ایران و جهان: