نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 14:28

درمان بیش از ۲۳هزار معتاد در مراکز سرپایی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر معتادان تحت پوشش مراکز درمانی سرپایی در چهارمحال و بختیاری شامل ۲۲ هزار و ۵۰۶ نفر مرد و ۸۵۷ نفر زن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن آقایی صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در همه مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، خانه‌های بهداشت، مراکز ارائه خدمات درمانی و… آموزش پرسنل جهت پیشگیری و درمان سوءاستفاده از مواد مخدر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی مشترک با همراهی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری به جهت آگاهی گروه‌های هدف از سوءمصرف مواد مخدر انجام می‌شود، افزود: مهم‌ترین آموزش‌ها برای اولیای مدارس صورت گرفته است.

آقایی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ مرکز خصوصی درمان اعتیاد تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در حال فعالیت هستند، همچنین پنج مرکز دولتی نیز در بیمارستان‌های شهرستان‌های لردگان، بروجن و فارسان، کلینیک امام علی (ع) شهرکرد و یک مرکز مشارکتی با سازمان بهزیستی در حال ارائه خدمت هستند.

وی عنوان کرد: مراکز ترک اعتیاد یاد شده دارای تیم کامل بهداشتی و درمانی شامل پزشکی، پرستار، روانپزشک و… هستند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: علاوه بر مراکز ترک اعتیاد مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهرکرد برای شناسایی بیماران و ارائه خدمات درمانی به آن‌ها وجود دارد.

آقایی بیان کرد: در حال حاضر معتادان تحت پوشش مراکز درمانی سرپایی در چهارمحال و بختیاری شامل ۲۲ هزار و ۵۰۶ نفر مرد و ۸۵۷ نفر زن هستند، همچنین ۵ هزار و ۳۹۸ نفر معتاد نیز در مراکز اقامتی و غیردارویی این استان روند درمان خود را طی می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305456

مهمترین اخبار ایران و جهان: