نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 10:57

یک میلیون و ۵۰۰ هزار حاجی وارد عربستان شده‌اند

اداره کل صدور گذرنامه‌ها در عربستان سعودی اعلام کرد که تعداد حجاجی که از طریق گذرگاه‌های بین المللی وارد عربستان شده اند، به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اداره کل صدور گذرنامه‌های عربستان سعودی اعلام کرد که تعداد مهمانان خانه خدا که از طریق گذرگاه‌های بین المللی وارد این کشور شده‌اند به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

وزارت حج و عمره عربستان نیز پیش بینی کرده است که تعداد حجاج خانه خدا امسال به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بیش از ۱۶۰ کشور جهان برسد.

مسئولان سعودی اعلام کرده‌اند که مراسم حج امسال با آمادگی‌های بی سابقه نهادهای ذیربط، یک مراسم حج استثنایی و امن خواهد بود.

بر اساس بیانیه‌های رسمی، تعداد حجاج خانه خدا طی مراسم حج سال ۲۰۲۲ به دلیل محدودیت‌های همه گیری کرونا، به ۹۰۰ هزار نفر رسید.

از سوی دیگر، صدها هزار نفر از حجاج نخستین نماز جمعه موسم حج را در مسجد الحرام برگزار کردند. زائران بیت الله الحرام روز جمعه از صبح زود خود را به مسجد الحرام و صحن‌های آن رسانده و پس از انجام طواف و عبادات آماده حضور در نماز جمعه باشکوه در کنار حجاج و زائرانی از کشورهای مختلف دنیا شدند.

مسئولین عربستان سعودی همچنین ربات‌هایی را در مسجدالحرام قرار داده‌اند که خطبه‌های نماز جمعه را به زبان‌های مختلف نظیر انگلیسی، فارسی، پشتو، ترکی، فرانسوی و … ترجمه می‌کند و زائران می‌توانند معانی خطبه‌ها را بفهمند.

پیشتر شیخ عبدالرحمن السدیس رئیس کل امور حرمین شریفین اعلام کرده بود که تعداد نمازگزاران در نماز جمعه مسجد الحرام به یک میلیون و دویست هزار نفر رسید که بیش‌ترین تعداد از از زمان شیوع کرونا در سال ۲۰۱۹ تاکنون بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1304912

مهمترین اخبار ایران و جهان: