نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 21:52

اعزام ۴۰۰ زیارت اولی از اردبیل به مشهد مقدس

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در قالب برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی، عزیمت ۴۰۰ دانش‌آموز زیارت اولی را به مشهد مقدس شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر یکشنبه در مراسم بدرقه زائر اولی‌ها به مشهد مقدس در اردبیل اظهار کرد: در قالب اردوهای زیارتی، تفریحی و سیاحتی سعی بر این است تا در تابستان امسال دانش‌آموزان را به صورت گروهی و در قالب اردوهای یک روزه و چند روزه به مناطق مختلف اعزام کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای تابستان و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزاری اردوها است که در این اردوها برنامه‌های متنوع فرهنگی، تربیتی و آموزشی نیز به انجام می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای اولین بار ۴۰۰ دانش‌آموزی که تا به حال به زیارت امام رضا (ع) در مشهد مقدس مشرف نشده بودند، به این زیارت اعزام شدند تا از فضای معنوی مشهد مقدس و زیارت بارگاه امام هشتم بهره معنوی را ببرند.

صفری افزود: ۶۰ برنامه با هدف پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان تدارک دیده شده که در این برنامه‌ها سعی ما بر این است تا نسل آینده را با مهارت‌ها و شایستگی‌های بیشتر آشنا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم خروجی این برنامه‌ها به تربیت شایسته نسل آینده منجر شود و قطعاً هدف‌گذاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای متولی در حوزه پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان همین نگاه تحولی و اساسی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: سعی خواهیم کرد تا در قالب این برنامه‌ها، رویدادها و اعزام دانش‌آموزان به اردوهای داخلی و خارج از استان شرایط تربیتی خوبی را نیز فراهم کنیم تا نسل آینده بیشتر از این بستر تحول‌آفرین استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326412

مهمترین اخبار ایران و جهان: