نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 21:34

الگوی کشت بر اساس میزان آب تخصیص یافته اجرا می‌شود

اهواز- رئیس جهاد کشاورزی خوزستان خواستار کشت محصولات کم آب‌بر شد و گفت: الگوی کشت بر اساس میزان آب تخصیص یافته اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رحمت الله پریچهر ظهر امروز یکشنبه در نشست هم اندیشی و آگاهی بخشی کشاورزان، نخبگان و بزرگان عشایر حوضه آبریز کرخه بیان کرد: امروز با توجه به محدودیت منابع آبی در حوضه آبریز سد کرخه موضوع سازگاری با این مقوله مهم مطرح است.

وی با بیان اینکه برای سازگاری با کم آبی راه حل های فراوانی وجود دارد، اظهار کرد: ما باید بهترین و کم هزینه ترین راه حل را که منافع اکثریت کشاورزان تأمین می‌کند، انتخاب کنیم.

پریچهر افزود: طبق بررسی‌های انجام شده آیتم‌هایی برای الگوی کشت تعیین شده که از مهمترین آنها می‌توان به بحث منابع آبی و خاکی، نیاز و شرایط اقلیمی و مباحث اقتصادی به عنوان شاه بیت تمام فعالیت‌ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی حوضه کرخه کشت شد، گفت: امروز بررسی‌ها نشان می‌دهد در آستانه کشت تابستانه باید به سمت کشت محصولاتی سوق پیدا کنیم که علاوه بر تأمین نیاز کشور و سابقه کشت در منطقه، کم آب بر و اقتصادی باشند.

پریچهر به تأمین آب مورد نیاز برای دام‌های سنگین و گاو میش‌ها و حفظ هورالعظیم به عنوان یک مقوله زیست محیطی و امانت نسل‌های آینده اشاره کرد و افزود: الگوی کشت بر اساس میزان آب تخصیص یافته اجرا خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد: تمهیدات لازم برای پشتیبانی از کشت‌های تابستانه در استان اندیشیده شده و در حال اجرا است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1278412

مهمترین اخبار ایران و جهان: