نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 12:51

لزوم توجه به موضوعات حفاظت و آموزش در فعالیت باغ های وحش

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم توجه به موضوعات حفاظت و آموزش در فعالیت باغ‌های وحش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن اکبری در نشست ملی با باغ وحش داران کشور که به مناسبت هفته محیط زیست و با موضوع نقش باغ‌های وحش در حفاظت و آموزش محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه اصلی احداث باغ‌های وحش بحث حفاظت از گونه‌های جانوری بوده است پس این زیستگاه‌ها می‌بایست در امر حفاظت حیات وحش نقش داشته باشند.

وی، آموزش را دیگر هدف مهم از احداث باغ‌های وحش دانست و تصریح کرد: ارزش باغ وحش در آن است که بازدیدکنندگان احساس کنند در این فضا حقوق حیوانات رعایت می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست خطاب به مدیران باغ‌های وحش، گفت: شغل شما به گونه‌ای است که نظارت در آن یک لحظه تعطیل بردار نیست. پس باید در این زمینه به جد ورود کنید و مکانیسمی در پیش بگیرید که با خطای یک نفر، زحماتتان بر باد نرود.

اکبری با تاکید بر اهمیت تفسیر و روایت در باغ‌های وحش، خاطرنشان کرد: تفسیر و روایت به گونه‌ای که بتواند توضیحات مناسب به بازدیدکنندگان ارائه کند، هم باعث کاهش هزینه می‌شود و هم کیفیت نظارت را بهبود می بخشد.

وی افزود: در بحث رتبه بندی باغ‌های وحش می‌بایست دو مقوله آموزش و حفاظت از وزن بیشتری برخوردار باشند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از باغ‌های وحشی که در مسیر حرکت به سمت استانداردها حرکت کنند، حمایت می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280012

مهمترین اخبار ایران و جهان: