نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 15:12

آمادگی برای واردات ۲۰۰۰ ماشین سنگین از بندر خرمشهر

خرمشهر- مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: این بندر ظرفیت دارد که سالانه ۲ هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین و معادن را وارد کند که این ظرفیت نسبت به سال گذشته رشد ۲ برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عسکری صبح امروز یکشنبه در نشست با واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین و معادن، به تلاش‌های انجام شده برای فراهم سازی تسهیلات واردات ماشین‌آلات سنگین و معادن از طریق بندر خرمشهر اشاره کرد و افزود: تجهیزات تخصصی برای واردات این نوع ماشین‌ها در بندر خرمشهر وجود دارد که این امر به تسهیل روند واردات کمک شایانی می‌کند.

وی از ایجاد اسکله رودررو برای به عنوان اقدامی ضروری یاد کرد و گفت: وجود چنین اسکله‌ای علاوه بر اینکه از آسیب رسیدن به زیرساخت‌ها جلوگیری می‌کند، موجب بالا بردن افزایش کیفیت واردات نیز می‌شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر بر همکاری مشترک همه دستگاه‌ها برای رفع موانع واردات ماشین‌آلات سنگین و معادن تاکید کرد و افزود: به زودی بندر خرمشهر به همراه سازمان منطقه آزاد اروند و اداره کل گمرک خرمشهر نشست مشترکی را برای حل و رفع موانع واردات این دستگاه‌ها برگزار می‌کند.

وی به هدف برگزاری این نشست اشاره و اظهار کرد: این نشست به منظور بررسی مشکلات، چالش‌ها و موانع پیش روی واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین و معادن در بندر خرمشهر برگزار و تلاش می‌شود با همفکری و تدبیر، این موانع طبق اولویت‌بندی رفع شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ابراز امیدواری کرد این نشست و گفت‌وگو با فعالان اقتصادی و واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین و معادن منجر به نتایج و دست‌آوردهای مثبت برای فعالان اقتصادی، بندر خرمشهر و شهرستان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308156

مهمترین اخبار ایران و جهان: