نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 10:44

دانشگاه ها به شکوفایی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان کمک کنند

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان خواستار شکوفایی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان به کمک دانشگاه‌ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی صبح امروز شنبه در نشستی با جمعی از اساتید دانشگاه‌، به بیان نقش تأثیر گذار دانشگاه در توسعه و تحول هر کشور پرداخت و گفت: دانشگاه در هر کشوری منشأ تحول است و پیشرفت در هر حوزه‌ای متأثر از نقش حمایتی دانشگاه است.

وی ادامه داد: نقش حمایتی و پشتیبانی دانشگاه در همه بخش‌های جامعه الزامی بوده چرا که پیشرفت و توسعه هر حوزه‌ای متأثر از نقش حمایتی دانشگاه است.

وی اضافه کرد: اگر مجموعه‌های اقتصادی بر پایه علم و نوآوری‌های علمی نباشند، یقیناً آسیب خواهند دید و از چرخه حذف خواهند شد، بنابراین هر مجموعه صنعتی باید از ظرفیت علمی دانشگاه استفاده کند.

وی با بیان اینکه پیشرفت هر کشور متأثر از نیروی انسانی متفکر و خلاق است که بتواند تحول ایجاد کند، افزود: سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان کشور است و به لحاظ نیروی انسانی جوان و خلاق غنی است براین اساس دانشگاه‌ها باید با تعلیم و تربیت این جوانان، نیروی انسانی متبحر برای بخش‌های مختلف تربیت کند.

استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: ظرفیت‌های بیشماری در استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامداری، شیلات، معدن و تجارت برای تجارت با کشورهای مختلف وجود دارد که باید با پشتیبانی مجموعه‌های دانشگاهی به شکوفایی برسند.

وی نقش آموزش و پرورش را نیز در توسعه تأثیرگذار دانست و افزود: برنامه‌ریزی خوبی در حوزه آموزش و پرورش انجام شده تا جوانان را به مرحله‌ای برساند که بتوانند بعد از تحصیل به میدان کار وارد شوند و ظرفیت‌های بکر و استفاده نشده استان را شکوفا کنند.

کرمی تصریح کرد: نظام تربیتی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، آینده خوبی برای استان رقم خواهند زد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1321056

مهمترین اخبار ایران و جهان: