نیوز سیتی!
15 اسفند 1400 - 22:54

بیلبوردهای شهری تنها جنبه تبلیغاتی دارد نه آگاهی بخشی

ایسنا/فارس رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: در شیراز یا سایر کلانشهرهای ایران از بیلبوردها برای آگاهی بخشی به مردم استفاده‌ نمی‌شود و تنها برای کارهای تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در کشورهای توسعه یافته، بیلبوردها راهی برای آگاهی بخشی به مردم است. افشین ملایی یکشنبه ۱۵ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه در شیراز گفت: در حال حاضر سبک زندگی مردم نسبت به گذشته در حال تغییر است و همین موضوع باعث شده کشور به سمت کم تحرکی حرکت کند. او ادامه داد: در آخرین آمار گرفته شده در ایران مشخص شد ۶۴ درصد جمعیت بانوان ایران دچار کم تحرکی هستند که همین مسئله باعث شکل گیری آسیب‌های زیادی برای آن‌ها خواهد شد و مادران آینده این سرزمین و فرزندان آن‌ها با آسیب‌های جدی روبرو خواهد کرد. ملایی عنوان کرد: ما در ورزش کشور از غرب الگوبرداری کرده‌ایم در حالی که در غرب متناسب با توسعه خود برنامه ریزی شده و باید در این زمینه یک بازبینی انجام شود. رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: باید فکر اساسی برای کم تحرکی در کشور انجام شود و تمام ارگان و فدراسیون‌های ورزشی با برنامه ریزی وارد کار شوند اما در حال حاضر با کم توجهی‌هایی که در این حوزه انجام شده، باعث شده نشاط و تندرستی کم تر مورد توجه قرار بگیرد و تمام اهداف به سمت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی برود که این هدف گذاری ضررهایی برای جامعه به همراه دارد. او اظهار کرد: برای داشتن یک جامعه ایده‌آل و کاهش هزینه‌های پزشکی باید جامعه بیشتر به سمت ورزش همگانی روی آورد که این برنامه در کشورهای توسعه یافته در حال اجرا است. ملایی گفت: همه مردم کشور مربیان و ورزشکاران تیم ملی را می‌شناسند اما ما مربیان گمنامی که در محلات کم برخوردار برای توسعه ورزش همگانی تلاش می‌کنند را نمی‌شناسیم که برای آن باید فکری اساسی کنیم که با زحمات شهرداری‌ها که نقش اصلی و کلیدی را در سطح شهرها برعهده دارند، می‌توان برنامه ریزی‌های خوبی انجام داد و زیر ساخت‌های خوبی برای توسعه ورزش همگانی فراهم کرد. او با اشاره به استفاده از امکانات شهری مانند بیلبوردها برای بسترسازی و توسعه ورزش میان مردم، گفت: در شهر شیراز یا سایر کلانشهرهای ایران از بیلبوردها برای آگاهی بخشی مردم هیچ استفاده‌ای نمی‌شود و فقط برای کارهای تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در کشورهای فعال در توسعه، ورزش‌های همگانی بیلبوردها راهی برای آگاهی بخشی مردم است. ملایی اظهار کرد: براساس  آمار سازمان ملی کشور در سال۹۶، توسعه ورزش همگانی در ایران ۵۱ درصد بوده که این آمار در سال ۹۹ به ۴۶ درصد تقلیل یافته و جای سوال است که چرا هیچ کسی بازخواست نشد؟ چرا مردم ایران ورزش نمی‌کنند یا برای کسی مهم است که کودکان ایران چرا دچار اضافه وزن هستند؟.نگاه ما به سلامت آحاد مردم و نگاه کلان سیاست گذاران به هیچ عنوان شایسته سلامت جامعه و ورزش همگانی نیست. او ادامه داد: امروزه برای برنامه ریزان شهری ساخت اتوبان‌ها، خیابان‌ها و معابر جدید شهری و توسعه حمل و نقل عمومی مهمتر از ایجاد زیرساخت توسعه ورزش همگانی در کلان شهرهاست که اگر به فکر اصلاح وضعیت همگانی نباشیم خسارات زیادی را می‌دهیم که قابل بازگشت نیست. رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: ما مخالف توجه به ورزش قهرمانی نیستیم اما بی توجهی به ورزش همگانی باید بازنگری شود و نگاه ما توجه به رشته‌های ساده و در دسترس و سرمایه گذاری کدر آن ها بوده تا با مشارکت حداکثری مردم مواجه شویم. انتهای پیام
منبع: ایسنا
شناسه خبر: 131053

مهمترین اخبار ایران و جهان: