نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 14:33

مرحله استانی مسابقات ملی مهارت در بوشهر آغاز شد

بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر از آغاز مرحله استانی بیست و یکیمن دوره مسابقات ملی مهارت به مناسبت هفته ملی مهارت در شانزدهم مرداد سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت به صورت سه مرحله در استان بوشهر برنامه ریزی و اجرا می‌شود که در مرحله شهرستانی ۸۹ نفر نخبه مهارتی در ۲۱ رشته طی دو روز به رقابت پرداخته و اکنون نفرات برتر این مرحله، در مرحله استانی ادامه مسیر خواهند داد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر به نحوه برگزاری مرحله استانی اشاره کرد گفت: در این مرحله که به مناسبت هفته ملی مهارت و در روز دوشنبه ۱۶ مرداد برگزار می‌شود ۵۳ نفر در ۲۱ رشته حضور داشته که به صورت عملی پروژه‌های تعریف شده رشته خود را اجرا می‌کنند.

وی گفت: اتصالات چوبی، الکترونیک، آجرچینی، آشپزی و قنادی، توسعه نرم افزارهای موبایل، تأسیسات الکتریکی، جواهرسازی، جوشکاری، فناوری خودرو، فناوری طراحی گرافیک، فناوری مد (خیاطی)، فناوری‌های وب، قنادی (شیرینی پزی)، کابینت سازی چوبی، کاشیکاری دیوار و کف، سازه‌های چوبی، طراحی مهندسی مکانیک، طراحی فضای سبز، پیرایشگری مردانه از جمله رشته‌هایی است که نخبگان مهارتی در این دوره از مسابقات با هم به رقابت می‌پردازند.

دراهکی گفت: از جمله اهداف برگزاری این رویداد می‌توان به کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب جهت شکوفایی مهارت‌ها، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، ایجاد فرصتی مناسب جهت تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان، ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت، فراهم کردن فرصت مناسب جهت رقابت سالم بین جوانان است.

دراهکی حضور پررنگ بخش خصوص و آموزشگاه‌های آزاد را در این مرحله از مسابقات ملی مهارت ستودنی عنوان کرد و از بخش خصوصی به عنوان بازوی پرتوان مهارتی یاد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430497

مهمترین اخبار ایران و جهان: