نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 16:49

40 درصد بودجه ذوب‌آهن به محصولات دانش‌بنیان اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت ذوب آهن گفت:۴۰ درصد بودجه سال جاری به محصولات ارزش افزوده و‌ دانش‌بنیان شامل آرک، الیاژ فولادی اختصاص یافته که این میزان در سال‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی کوهی مدیرعامل شرکت ذوب آهن عصر امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از کارخانه ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: ذوب آهن در سال ۵۱ به بهره‌برداری رسید و تاکنون در صنعت فولاد و سایر صنایع پیشامد بوده و امروزه لقب صنعت فولاد را دارد.

وی افزود: امروزه صنعت فولاد ریلی توسعه پیدا کرده و ذوب آهن توانسته در این پیشرفت سهمی داشته باشد و حتی بعد از نزدیک ۶ دهه فعالیت حرفه‌ای در صنایع فولادی، نیروهای کارآمدی را تربیت و تحویل صنعت کشور داده است.

کوهی با تاکید بر اهمیت تولید ملی، مهندسی معکوس و دانش‌بنیان، گفت: با تولید ریل، آرک و بال‌پهن‌ها در واقع مسیر اعتماد به توانایی جوانان هموارتر شده که این مهم با دستیابی به دانش فنی و مهندسی و روش‌های ساخت تحقق پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن با بیان اینکه ذوب آهن به عنوان تنها تولیدکننده ریل داخلی کشور است، خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی ذوب آهن در پروژه راه‌آهن میانه به اردبیل، رشت به انزلی و انزلی به آستارا مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کارخانه ذوب‌آهن اصفهان همچنین در صنعت ساختمان توانسته محصولاتی با استاندارد بالا برای افزایش ایمنی ارائه دهد که در صنعت ساختمانی و توسعه آن تأثیر بسزایی داشته است.

 کوهی با اشاره به محصولات دانش‌بنیان و افزایش تولید این محصولات گفت: ۴۰ درصد بودجه سال جاری به محصولات ارزش افزوده و‌دانش‌بنیان شامل آرک، آلیاژ فولادی اختصاص یافته است، در حالی که ۸۵ درصد قطعات مکانیکال مورد نیاز ذوب‌آهن وارداتی بود اما در حال حاضر شرکت ذوب‌آهن در این زمینه نیز به خودکفایی رسیده است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن معتقد است که ‌با هم‌افزایی بیشتر در ایجاد زمینه تولیدات بیشتر داخلی با سایر صنایع موجود در کشور قطعا به پیشرفت و خودکفایی دست پیدا خواهیم کرد.

تولید انحصاری آرک معدن TH۲۹ برای اولین بار در ایران و خاورمیانه

همچنین مهرداد تولائیان معاون بهره‌برداری شرکت ذوب آهن نیز در آیین رونمایی از تولید انحصاری آرک معدن TH۲۹ برای اولین بار در ایران و خاورمیانه اظهار داشت: تولید میلگرد و تیرآهن ساختمانی جزو وظایف ذوب آهن بوده و در حال حاضر با تغییر استراتژی همزمان تولید محصولات با ارزش افزوده بالا برای توسعه ریلی کشور در مترو و‌ راه آهن در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: در راستای کاهش مخاطرات ایمنی تولید محصولات بال‌پهن  ۱۲H به تولیدانبوه رسیده و سایر مدل‌ها در سبد تولید ذوب آهن قرار خواهد گرفت و در واقع محصولات H در کاهش مخاطرات زلزله و صنعت ساختمان کمک کننده است.

تولائیان یکی از مسیرهای توسعه کشورها را معادن دانست و افزود: آرک در احداث تونل کاربرد دارد و آن را مستحکم می‌کند و در دهه ۹۰ اولین آرک در داخل کشور تولید شد و به درخواست معادن سایر مدل‌های و سایزهای آرک در خط تولید ذوب آهن قرار گرفت و استاندارد مورد نیاز مشتری را پوشش داده است.

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب آهن خاطرنشان کرد: از دیگر رسالت‌های شرکت ذوب آهن این است که محصولاتی که در کشور تولید داخلی ندارد را به سبد محصولات ذوب آهن اضافه کند.

پایان پیام/۶۳۱۳۸/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429209

مهمترین اخبار ایران و جهان: