نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 18:00

امام جمعه اصفهان: امر به معروف و نهی از منکر ضامن امنیت در جامعه است

امام جمعه اصفهان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب ایجاد امنیت و آرامش می‌شود، گفت: برای برپایی و ترویج خوبی‌ها باید مردم نسبت به جامعه خود بی‌تفاوت نباشند.

به گزارش  خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه و نماینده ولی  فقیه در استان اصفهان در همایش امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع ) و تقدیر از تلاش‌های ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت: امام حسین(ع) علت اصلی قیام خود را امر به‌معروف و نهی از منکر بیان می‌کنند.

وی با اشاره به بیانات امام حسین(ع) در روز عاشورا گفت: امام در آن روز از قول پیامبر(ص) بیان کردند «هر کس سلطان ستمگری را ببیند که حرام خدا را حلال می‌شمرد، پیمان الهی را می‌شکند و با سنت رسول خدا مخالفت بورزد، در میان بندگان خدا به ستم رفتار می‌کند و او با زبان و کردارش با وی به مخالفت برنخیزد، سزاوار است خداوند او را در جایگاه آن سلطان ستمگر (دوزخ) بیندازد.»

طباطبایی‌نژاد افزود: بزرگ‌ترین منکر این است که شخص ستمگر خود را خلیفه مردم معرفی کند که این منکر با زبان تغییر نمی‌کند و در این مسیر قیام اباعبدالله الگویی برای ادامه این مسیر بود.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان با نفی برخی دیدگاه‌های اشتباه درباره قیام عاشورا بیان کرد: اباعبدالله الحسین (ع) در نامه محمد حنفیه دلیل خروج‌شان را از بین بردن بی‌تفاوتی در انسان‌ها بیان کرده‌اند و مسئله امربه‌معروف به‌اندازه‌ای دارای اهمیت است که از ائمه نقل‌شده است «تمام اعمال خوب از جمله جهاد فی‌سبیل‌الله در برابر امربه‌معروف و نهی از منکر مانند قطره آبی در برابر دریای بزرگ است» باید به این موضوع توجه کنیم که چرا این واجب ترک شده است.

وی ادامه داد: امر به‌ معروف و نهی‌ از مُنکر نباید تعطیل شود چرا که تمام فرایض و فضایل از بین خواهد رفت از این رو احیای این امر الهی ضروری است.

طباطبایی‌نژاد با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب ایجاد امنیت و آرامش می‌شود، تصریح کرد: برای برپایی و ترویج خوبی‌ها باید مردم نسبت به جامعه خود بی‌تفاوت نباشند.

تمام ارکان حکومتی باید اقامه امر به معروف و نهی از منکر کنند

حجت الاسلام اسداله جعفری رئیس دادگستری استان اصفهان نیز در این همایش گفت: در این ۴۴ سال با وجود آن که حاکمیت دینی استقرار پیدا کرده اما امر به معروف و نهی از منکر با همه اهمیت، شرافت و منزلت مهجور مانده است و علت مهجوریت این مهم، مسامحه و بی‌تفاوتی درباره آن است.

وی افزود: در حال حاضر کارهایی برای امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود و به قرائت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر رسیده‌ایم ولی باید به اقامه و عمل نیز برسیم.

جعفری با بیان اینکه فعالیت قانونی آمران معروف و ناهیان مُنکر و نهادهای قانونی مرتبط در چهارچوب قانون حمایت از آمران به معروف مورد حمایت دادگستری استان است، خاطرنشان کرد: تمام ارکان حکومتی باید در همه حوزه‌های مختلف بدون فساد، تبعیض و رانت و همچنین ظاهر جامعه اقامه امر به معروف و نهی از منکر کنند.

به گزارش فارس، در این مراسم از فعالان حوزه امر به معرو ونهی از منکر تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1406397

مهمترین اخبار ایران و جهان: