نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 20:55

احیای پروژه ریل قطار ایلام با۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات

ایلام-نماینده مردم ایلام در مجلس از احیای پروژه ریل قطار ایلام با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل ماده ۵۶ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سارا فلاحی عصر چهارشنبه درباره نتایج دیدار خود با خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: سه دستور مهم از وزیر اقتصاد برای پیشبرد توسعه استان اخذ شده است.

وی گفت: وزیر اقتصاد نظر به اهمیت محصولات راهبردی پلی پروپیلن شرکت ارغوان گستر چوار، به ۲ بانک عامل دستور داد که سریعاً تسهیلات مورد نظر را به مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار شرکت مذکور قرار دهند.

وی بیان کرد: در ادامه پیگیری‌ها برای احیای پروژه اتصال مرکز استان به راه ریلی و پس از اخذ ماده ۵۶ برای آن در ۱۷ تیرماه سال جاری، وزیر اقتصاد دستور تشکیل فوری کنسرسیوم برای ماده ۵۶ راه ریلی ایلام را نیز صادر کرده تا در گام اول ۳ بانک عامل برای یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ماده ۵۶ پای کار راه ریلی ایلام بیایند.

فلاحی عنوان کرد: سومین دستور مهم که وزیر اقتصاد صادر کرد، مربوط به منطقه آزاد تجاری مهران بود. وزیر دستور داد فوراً هیات مدیره منطقه آزاد تشکیل شود تا شرایط برای ایجاد زیرساخت‌های آن فراهم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1406653

مهمترین اخبار ایران و جهان: