نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 11:11

امام جمعه‌ای که نگذاشت چراغ محرم و عاشورا در محروم‌ترین نقطه کشور خاموش شود+تصاویر

با همت و حضور امام جمعه دیشموک و در مسیرهای سخت گذر و نفاط بسیار محروم دیشموک خیمه امام حسین(ع) هرگز تعطیل نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، در روزهایی که خیلی‌ها تلاش کردند خیمه امام حسین(ع) برپا نشود و مردم را از حضور در هیات های عزاداری منع کنند اما امسال محرم پرشورتر از گذشته برگزار شد و حضور مردم در مراسمات چشمگیر بود.

عزاداری ها که در روستاهای کشور جلوه های ویژه داشت و در بسیاری از روستاها جمعیت حتی باشکوه‌تر از شهرها و استقبال مردم بی نظیر بود.

حضور مردم روستاها و عشایر در نقاط دور دست به شکلی بود و شور حسینی سبب شد تا هر فردی که از روستا هم مهاجرت کرده بود در ایام محرم به روستای خود برگردد و مراسمات عزاداری را در روستای خود برگزار کند.

اما بودند مسئولانی که در روستاها پا به پای مردم بودند و با حضور خود به مردم دلگرمی دادند و در کنار مردم عزاداری امام حسین(ع) بودند.

بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه یکی از مناطق محروم استان و کشور است به نحوی که این منطقه را یکی از محروم ترین مناطق کشور می شناسند و اغلب روستاهای این بخش جاده های ارتباطی خاکی داشته روستاهایی که ساعت ها از مرکز بخش و شهرستان دور هستند و عبور و مرور در جاده های ارتباطی این بخش به سختی صورت می گیرد.

امام جمعه دیشموک یکی از این مسئولان بود که در دهه اول ماه محرم در کنار مردم بود و تمامی روستاهای دور دست را یا با خودرو یا پیاده به روستاها سفر کرد تا بتواند با مردم به عزای حسین(ع) بپردازد.

حجت الاسلام راوند از همان روزهای اول با سفر به روستاهای دور دست و مناطق عشایری بخش دیشموک تلاش کرد تا پرچم محرم برپا شود به روستاها می رفت تا در کنار مردم عزاداری کند و مردم را با فلسفه عاشورا آشنا کند.

در همین خصوص با امام جمعه دیشموک که در دورترین نقطه استان و محرومترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد حضور دارد گفتگو کردیم.

او می‌گوید: بخش دیشموک به دلیل راه های ارتباطی سخت گذر عبور و مرور آن هم در شب سخت است اما برپایی خیمه امام حسین(ع) از یک جهت و حضور بین مردم از جهت دیگر سبب شد تا ده شب محرم امسال را در مناطق روستایی و عشایری باشیم.

وی عنوان کرد: طلبه و روحانیت چه در قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب همیشه در کنار مردم و با مردم بودند و یکی از وظایف روحانیت در کنار مردم بودن است و حقیقتا به این وظیفه خود افتخار هم می کنیم.

رواند با بیان اینکه دشمن از روزها قبل به دنبال اختلاف میان مردم و هیات های عزاداری و همچنین برپا نشدن خیمه امام حسین بود خاطرنشان کرد: مردم با حضور گسترده در مراسم دهه اول محرم نقشه‌های دشمن را خنثی کردند.

امام جمعه دیشموک افزود: استکبار جهانی به دنبال کمرنگ جلوه دادن این آئین معنوی بود اما حضور پرشور ملت ایران در آئین‌های محرم مشت محکمی به دهان تمام یاوه‌گویان زد و نشان داد که این ملت، امت امام حسین(ع) است.

خطیب نماز جمعه دیشموک با بیان اینکه حضور مسئولین در کنار مردم قطعا سبب دلگرمی و همچنین باشکوه شدن مراسم سیدالشهدا می شود ادامه داد: امسال همچون گذشته همه گروه‌ها و قشرها زیر بیرق سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) قرار گرفتند و انتظار می‌رود این وحدت حسینی با همین روحیه و رویه در جامعه ادامه‌دار باشد.

از راوند از سختی های کار خود و رفت و آمد مسیرهای سخت گذر هم سوال کردیم که بیان کرد: قبول داریم مسیرها و رفت آمدها در مناطق کم برخوردار سخت است اما وقتی مردم در گرما و سرما و در شرایط سخت به صحنه های مختلف خود را می رسانند و شرکت می کنند امروز وظیفه داریم هر مقدار که سخت گذر و مشکل باشد باید خود را به مردم برسانیم و علاوه بر حضور در مراسمات از مشکلات مردم هم آشنا شویم هر چند تاکنون چندین خطبه از مشکلات آنها گفته شد.

به گزارش فارس روستای ده قاضی، سردو و رود ایک از روستاهایی هستند که مرز بین خوزستان و کهگیلویه و بوریراحمد بوده که مسیر ارتباطی آنها بسیار سخت گذر و شاید در طول سالها یک الی دو مسئول حضور پیدا کند اما در ایام محرم امام جمعه و بخشدار دیشموک به همراه مسئولین در این روستاها حضور پیدا کردند و در کنار حضور در هیات های عزاداری به مشکلات آنها هم پرداختند.

این اقدام امام جمعه دیشموک و سفر به مناطق دور دست یکی از چندین و چند اقدام انقلابی است که این روزها از سوی امامان جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان ها انجام می‌شود.

گزارش: سیدحسن آرمند

پایان پیام/82021

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419497

مهمترین اخبار ایران و جهان: