نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 16:57

خام فروشی پلاسما در کشور باید متوقف شود

معاون اول رئیس جمهور، بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی پلاسما در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر، در مراسم چهل و نهمین سالروز تأسیس سازمان انتقال خون ایران، افزود: امروز به جایی رسیده ایم که می‌توان روند درمان بیماری‌های صعب العلاج همانند سرطان خون و بیماری‌های خاص را با پیشرفت‌های تکنولوژیکی در سازمان انتقال خون شروع کرد که این نعمت بزرگ و خبری خوب برای مردم ایران است.

وی با اشاره به افتتاح دو مرکز خون گیری در استان‌های یزد و آذربایجان غربی، گفت: با توجه به تأمین صد درصدی نیاز خونی و فرآورده‌های خونی بیمارستانی در سال جاری ضرورت دارد تا برای اطمینان از تأمین ذخایر بانک خونی کشور مراکز خون گیری در سایر شهرهای کشور نیز ایجاد شود.

مخبر خاطرنشان کرد: زمانی در کشور برای یک بیمار در اتاق جراحی نیاز بود تا چندین واحد خونی گرفته شود اما با تلاش‌های سازمان انتقال خون و همراهی اهداکنندگان، به مرحله‌ای رسیده ایم که نیاز به معوض خونی وجود ندارد و با بانک خونی اهدا شوندگان نیازهای بیمارستانی و جراحی کشور تأمین می‌شود.

وی بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی پلاسما در کشور تاکید و اظهار امیدواری کرد پالایشگاه پلاسما به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ نظام سلامت هرچه زودتر آغاز و به سرانجام برسد.

مخبر در ادامه به برخی از مانع تراشی‌های نظام سلطه در دوران کرونا و جلوگیری از واردات ماسک و واکسن به کشور اشاره و تاکید کرد: همانند دوران جنگ مردم و به ویژه زنان در منازل و واحدهای تولیدی خود از نظام بهداشت و سلامت ایران پشتیبانی کردند و با تولید ماسک و همچنین سایر اقلام بهداشتی توطئه‌های دشمنان را بر هم زدند که چنین روحیه و اراده‌ای را نمی‌توان در هیچ کجای دنیا پیدا کرد.

وی همچنین فعال شدن قاطبه مردم را کلید اصلی حل مشکلات کشور در دوره کرونا و سایر ساحت‌های تاریخی انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: در عرصه اقتصادی نتوانسته ایم مردم را به دلیل اینکه حجم بزرگی از اقتصاد در دست دولت است به صحنه بیاوریم اما اراده و برنامه ریزی جدی دولت حضور مردم در تمامی ابعاد و صحنه‌های اقتصادی کشور است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420209

مهمترین اخبار ایران و جهان: