نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 12:20

دوره توانمندسازی نیروهای مدارس غیردولتی زنجان برگزار می‌شود

زنجان-مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از برگزاری دوره توانمندسازی نیروهای مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: هیچ نیروهای آزاد بدون گذراندن دوره‌های مربوطه امکان حضور در مدارس را ندارد.

علی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر از برنامه توانمندسازی نیروی انسانی خبر داد و گفت: بخش عمده آموزش منابع انسانی از طریق همکاری با دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد و آموزش‌های حین خدمت به معلمان ارائه می‌شود.

وی ابراز کرد: یکی از نمونه‌های بارز آن توانمندسازی نیروهایی است که در مدارس غیردولتی تدریس می‌کنند و امسال اولین سالی است که به طور جدی به این موضوع پرداخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: دانشگاه فرهنگیان بسته‌های آموزشی متناسب با دوره‌های تحصیلی برای نیروهای مدارس غیردولتی به‌ویژه نیروهای آزاد پیش‌بینی کرده است و یکی از الزامات شروع به کار نیروهای آزاد این است که این دوره را گذرانده باشد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به یک هزار و ۴۰۰ نفر همکار مدارس غیردولتی داریم، بیان کرد: تعدادی از آن‌ها معلمان بازنشسته هستند و تعدادی هم زمان اضافه خود را به تدریس اختصاص می‌دهند و بخشی از این همکاران نیز نیروهای آزاد هستند که قبلا هیچ آموزشی ندیدند.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه از این پس هیچ نیروی آزادی بدون گذراندن دوره آموزشی معلمی در مدارس غیردولتی امکان حضور ندارد، تصریح کرد: به طور برگزاری این دوره‌ها در بحث کیفیت تدریس و تعلیم و تربیت تأثیر به‌سزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نگاه توسعه‌ای به دانشگاه فرهنگیان دارد، عنوان کرد: از سال قبل مساحت آموزشی دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور اضافه شده و قرار است هیئت علمی از جهت کیفیت تدریس و هیئت علمی نیز ارتقا یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: با این نگاه توسعه‌ای ظرفیت جذب دانشجومعلم جوابگوی نیاز آموزش و پرورش نیست، البته ضرورتی ندارد که ۱۰۰ درصد نیاز از دانشگاه فرهنگیان تأمین شود و در برخی رشته‌ها می‌توانیم از نیروهای تربیت شده سایر دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437909

مهمترین اخبار ایران و جهان: