نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 10:03

برای تبدیل سیستان به منطقه تجاری همه دستگاه‌ها پای کار بیایند

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود باید همه دستگاه‌ها و متولیان برای تبدیل شدن سیستان به یک منطقه تجاری تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری زابل که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با مخاطب قرار دادن مسئولان استان، افزود: نحوه مدیریت مسئولان در هنگام مواجه با مشکلات نباید تحت تأثیر شرایط قرار بگیرد و با تلاش مضاعف و مدیریت صحیح باید مشکلات را مرتفع کنند.

وی با اشاره به وضعیت آب منطقه سیستان، اظهار کرد: پیگیری افزایش سرعت طرح انتقال آب دریای عمان با افزایش تعداد کارگاه‌ها در دستور کار قرار دارد، علاوه بر آن، بحث انتقال آب از تهلاب، زهک، حرمک، بندان و شیله نیز با جدیت در حال پیگیری و انجام است.

وی ادامه داد: به مردم استان تضمین می‌دهیم که پیگیری‌های لازم برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکل آب شرب در استان انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: منطقه سیستان، تنها منطقه کشور که مجوز صادرات ۹۰۰ قلم کالا برای مرزنشینان این منطقه را دریافت کرده، است.

کرمی با اشاره به مشکلات موجود در صنعت منطقه، بیان کرد: باید همه مسئولان و متولیان امر برای رفع مشکلات صنعت در استان اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: کشور افغانستان، بازار خوبی برای صادرات محصولات تولیدی استان دارد و اگر مشکلات بخش صنعت را برطرف کنیم قطعاً در این زمینه موفق خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به نیاز کشورهای همسایه به کالاهای مختلف مانند ظروف پلاستیکی، موکت، کاشی و غیره ظرفیت‌های لازم برای تولیدات کالاها در استان وجود دارد.

وی با اشاره به ایجاد نیروگاه‌های بادی در منطقه میل نادر برای تولید برق تصریح کرد: با ایجاد چندین نیروگاه در سطح منطقه علاوه بر ایجاد اشتغال می‌توان نیاز برق منطقه را برطرف کرد.

کرمی گفت: با همت و کوشش جهادی مسئولان و تلاش و همراهی مردم قطعاً مشکلات استان حل خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435097

مهمترین اخبار ایران و جهان: