نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 14:39

۲۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های اربعین در ایلام هزینه شد

ایلام-وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های حوزه راهسازی اربعین در ایلام هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش ظهر روز پنجشنبه در سفر به استان ایلام و بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پایانه برکت یکی از پایانه‌های اصلی کشور است که حمل و نقل مسافران و زائران از مرز مهران که به کربلای معلی مشرف می‌شوند انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری سطوح پایانه مرزی مهران مسقف سازی شده است، افزود: همچنین نصب مه پاش و احداث سرویس‌های جدید بهداشتی برای سهولت مسافرین ایجاد و در دستور کار قرار دارد.

بذرپاش ادامه داد: در حوزه راهداری و نگهداشت راه‌ها اعم از روکش آسفالت، بهسازی معابر، روشنایی راه‌ها و تونل‌ها، رفع نقاط حادثه خیز، نصب نیوجرسی، علائم هشدار دهنده و.. بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزینه شده است.

وی بیان داشت: همچنین از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۸۴۰ میلیارد تومان پروژه راهداری اجرا شده است.

وی در خصوص کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی نیز گفت: با توجه به کاهش تعداد اتوبوس‌های مسافربری در سال‌های گذشته، ناوگان عمومی تقویت و با استفاده ازظرفیت های موجود از با کمک از کشورهای همسایه به صورت استیجاری اتوبوس‌هایی درخواست و قرارداد نهایی بسته شده است.

بذرپاش افزود: همچنین مقرر شده دستگاه‌های اجرایی که اتوبوس در اختیار آنها است، تحت مدیریت راهداری کشور در خدمات رسانی به زائران بکار گرفته شود.

وی در ادامه از توسعه پارکینگ‌های اربعین و برکت در مرز مهران خبر داد و گفت: این مکان‌ها به سیستم‌های سرمایشی، سالن انتظار مسافر تجهیز و معابر مناسب سازی شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتبار وزارت راه و شهرسازی، در حوزه راه‌ها، راه سازی، کیفیت بخشی راه‌های مسیر ایلام به مهران کارهای خوبی انجام و نسبت به سال گذشته رشد بسیاری خوبی داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435609

مهمترین اخبار ایران و جهان: