نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 17:50

آمارهای ثبت احوال دقیق و کاملا شفاف است

اردبیل_معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: آمارهای ثبت احوال دقیق و کاملا شفاف است و برای تصمیم گیری های خرد و کلان منبع بسیار خوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان ظهر پنجشنبه در شورای هماهنگی ثبت احوال با بیان اینکه آمارهای ثبت احوال دقیق و کاملاً شفاف است، اظهار کرد: آمار ثبت احوال برای تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان منبع بسیار خوبی است که لازم است در جلسات ثبت احوال آمارها با تحلیل در اختیار مسئولین دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا سیاست گذاری خوبی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام موارد و مشکلات و نیازهای ثبت احوال در راستای ثبت وقایع حیاتی مطرح شده در جلسه جز مصوبات قرار گیرد، گفت: دستگاه‌های اجرایی حتماً همکاری لازم را برای تحقق مصوبات داشته باشند.

وحید خلوصی، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل نیز در این جلسه گزارش جامعی از آمارهای وقایع حیاتی، فعالیت‌های مختلف ثبت احوال برای زیر ساخت خدمات دستگاه‌های اجرایی و سامانه‌های مختلف ارائه کرد و گفت: بیشترین تولد در پنج سال اول زندگی رخ داده و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵ هزار و ۶۶۵ ولادت ثبت شده که حدود ۹۹ ولادت در مهلت قانونی ۱۵ روزه ثبت و و تعداد ۷ هزار و ۵۴۸ مورد فوت به ثبت رسیده.

وی با بیان اینکه ۱۹ درصد تولدها نسبت به سال کاهش یافته و جمعیت استان در حال حاضر ۱ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۲۱ نفر است، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۱۰ هزار و ۳۵ ازدواج در اردبیل به ثبت رسیده است که اردبیل جایگاه هفتم ازدواج در بین استان‌ها دارد و با ثبت تعداد ۳ هزار و ۶۸۲ طلاق، جایگاه هشتم کشور را داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435909

مهمترین اخبار ایران و جهان: