نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 23:05

تجمع عصر عاشورا در گناوه برگزار شد

گناوه- تجمع عصر عاشورا همزمان با عاشورای حسینی با حضور پرشور مردم، دسته‌جات عزاداری و هیئت‌های مذهبی در گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با عصر عاشورا دسته جات عزاداری و هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم از نقاط مختلف شهر گناوه با تشکیل دسته‌های عزا و همزمان با نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی به سمت امامزاده سلیمان بن علی (ع) حرکت کرده و به عشق مولا و سرور خود با پای پیاده رهسپار وعده گاه تجمع مذهبی شدند.

عزاداری و سوگواری‌ها که با آغاز محرم در سراسر شهرستان با برنامه‌های مختلف از سوی عاشقان و دلدادگان خاندان اهل بیت (ع) آغاز شد در عصر روز عاشورا به اوج خود رسید.

تجمع عصر عاشورا در گناوه برگزار شد

تجمع روز عاشورا از آئین‌های محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان، امام حسین (ع) در گناوه است که از سالیان طولانی به عنوان یکی از آئین‌های مذهبی و سنتی با حضور پرشور مردم این دیار با تجمع در امامزاده سلیمان بن علی (ع) برگزارمی شود.

تجمع عصر عاشورا در گناوه برگزار شد

در این آئین مذهبی سوگواران و عزاداران سید و سالار شهیدان از هر نقطه شهر به صورت دسته جات عزاداری و هیئت‌های مذهبی به سمت امامزاده سلیمان بن علی (ع) حرکت می‌کنند و ضمن عزاداری و سینه زنی سنتی در خیابان‌ها و معابر در این مکان مقدس تجمع می‌کنند.

تجمع عصر عاشورا در گناوه برگزار شد

در این گردهمایی، برنامه‌های مختلف و متنوع عزاداری از جمله حرکت نمادین کاروان اسرا، اجرای سینه زنی سنتی، اجرای یزله سنتی و زنجیر زنی، برگزار شد و موکب ها در طول مسیر برپا بود و به یاد لب تشنگان کربلا از عزاداران پذیرایی کردند.

تجمع عصر عاشورا در گناوه برگزار شد

نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی برای بهتر برگزار شدن این اجتماع و نظم و امنیت بیشتر درصحنه حضوری فعال داشتند.

امشب نیز همزمان با شام غریبان خاندان اهل بیت (ع) مراسم ویژه شام غریبان در اماکن مذهبی، حسینیه‌ها و تکایای شهر گناوه برگزار می‌شود و عزاداران با حضرت زینب (س) و اسرای نینوا همنوایی می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1413909

مهمترین اخبار ایران و جهان: